Acta academica karviniensia 2013, 13(4):193-198 | DOI: 10.25142/aak.2013.077
Nástroje e-komunikace v mezipodnikové komunikaci ve společnostech operujících v automobilovém průmyslu na Slovensku
- Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta podnikového manažmentu, Dolnozemská 1, 853 32 Bratislava, SR, Email: szarkova@euba.sk
Communication tools are nowadays generally in literature considered to be the key factors, which influence the intra-enterprise systems and management processes. In different way, they also play a key role in terms of improving quality of the processes. Mainly modern, e-communication tools and their use in intra-enterprise communication show many results of improving the effectiveness of intra-enterprise corporate environment. They also create the environment in which employees are actively supported to be engaged in problems related to solving different assignments. In an open economy, such as Slovakia, the importance of e-communication tools in intra-enterprise communication is rising. However, the answer to the question of how employees really pay attention to this fact we tried to give in this contribution. We provide an analysis of results from monitoring e-communication tools in small and medium sized enterprises in automotive industry in Slovakia. The aim of the article is to point out some of the chosen (ongoing) problems in use of e-communication tools in intra-enterprise communication in the selected sample of small and middle enterprises operating in Slovakia. The aim of the article isn't complex analysis of the given topic.
Klíčová slova: e-communication tools, e-mail, Intra-company communication, intranet, web
JEL classification: M10, M54
Vloženo: 29. březen 2011; Přijato: 11. září 2013; Zveřejněno: 30. prosinec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- ERNEKER, J., 2005. Řízení a komunikační dovednosti. České Budejovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 80-86708-13-6.
- FRACARO, K., 2001. Empathy:a potent management tool. In: Supervision (3).
- GERTLER, Ľ., 2004. Nové trendy v teórii merania a riadenia rizika. In: Ekonomické rozhľady, roč. XXXIII, (2), 245 - 253. ISSN 0323-262X.
- MICHALOVÁ, V., 2005. Obchodné služby, ich postavenie a úloha v ekonomike. In.: Obchodné služby, ich úloha a prínos do ekonomiky Slovenska a jej konkurencieschopnosti v etape integrácie do európskeho trhu. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 80-225-2117-5.
- REŽŇÁKOVÁ, M., 2005. Má komunikace význam pro finanční řízení? In: Marketingová panoráma, (1 - 2), 6 - 8. ISSN 1336-1864.
- ROGER, G., M. ROGERS-EVERETT and R. AGARWALA-ROGERS, 1976. Communication in Organizations. New York: Free Press. ISBN 0-02-926710-2.
- SAMMALISTO, K. and T. BRORSON, 2008. Training and Communication in the Implementation of Enviromental Management Systems (ISO 14001). In: Journal of Cleaner Production. February, Vol. 16 (3).
Přejít k původnímu zdroji...
- SZARKOVÁ, M. a kolektív, 2004. Vnútropodnikové komunikačné toky a nástroje v systéme riadenia podniku. Zborník príspevkov z medzinárodného vedeckého kolokvia pri príležitosti ukončenia výskumnej úlohy VEGA č.1/8189/1. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 978-80-225-3049-1.
- SZARKOVÁ, M., 2008. Komunikačné nástroje v systéme riadenia podniku. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 978-80-225-2525-1.
- SZARKOVÁ, M., 2011. Komunikácia v manažmente. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM. ISBN 978-80-225-3251-8.
- VÝROČNÉ SPRÁVY slovenských podnikov a podnikov podnikajúcich na území SR za roky 2008 a 2010. http://www.mpiweb.org/media/home/pressrelease.asp?id=256, 2.9.2004: Event Marketing Tops List of Marketing Tactics for ROI.