I21 - Analysis of EducationNávrat zpět

Výsledky 1 až 4 z 4:

Komunikační kanály v průběhu studia a jejich vývojové trendy

Renáta Máchová, Martin Lněnička

Acta academica karviniensia 2018, 18(1):47-58 | DOI: 10.25142/aak.2018.005

With the continuously evolving communication technologies followed by improvements in the educational process, this paper aims to identify the development trends of communication channels and tools used by students during their study. For this purpose, a longitudinal study was designed and the surveys were carried out in 2013, 2015 and 2017. The main contribution lies in the description and identification of trends, including the recommendations on improving the quality and efficiency of the educational process regarding the choice of suitable communication channel. The results showed that the trends are represented by the increasing importance of social networks and the demand to integrate multiple communication channels into one service. The necessity to provide more educational resources through mobile applications was also found, especially in the context of learning management systems.

Je e-learning vhodným nástrojem firemního vzdělávání?

Marcela Sokolová

Acta academica karviniensia 2013, 13(2):103-115 | DOI: 10.25142/aak.2013.030

This article aims to discuss the main aspects that play a pivotal role in the issue of the introduction of e-learning in corporate training. The paper focuses on the economic issue of the introduction of e-learning in enterprise education system. The second main section is devoted to the efficiency of e-learning and presents the results of the experiment carried out, which compared the effectiveness of e-learning with traditional teaching in the acquisition of basic management skills. On the basis of the present analysis it is not possible to say that e-learning is always a good tool for the education of employees. But there are mentioned criteria and tools that can help you decide.

ZKUŠENOSTI S PILOTNÍ VÝUKOU AKADEMICKÉHO PSANÍ NA OPF SU

Krystyna Heinz, Emil Horký, Irena Orszulik

Acta academica karviniensia 2012, 12(4):40-47 | DOI: 10.25142/aak.2012.056

Příspěvek se zabývá zavedením předmětu Tvorba a prezentace odborného textu do kurikula Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné. Cílem příspěvku je poukázat na nedostatky v oblasti akademického psaní na úrovni bakalářských prací a navrhnout změny, které povedou k jeho zlepšení. Na základě dotazů studentů v průběhu vedení seminářů jsou analyzovány obtíže, které studenty při psaní závěrečné práce doprovázejí. Přiložené vyhodnocení evaluačního dotazníku po ukončení pilotního kurzu předmětu Tvorba prezentace odborného textu dává podnět k jeho další inovaci.

Renata Povolná

Acta academica karviniensia 2012, 12(1):148-158 | DOI: 10.25142/aak.2012.014

Článek přináší výsledky výzkumu, který autorka uskutečnila u několika skupin studentů, a to jak budoucích, tak stávajících učitelů angličtiny. Cílem bylo zjistit, jaký mají tito studenti názor na studium pragmatiky a zda považují kurz o základech pragmatiky za důležitý pro své jazykové vzdělání. Autorka se také pokusila zjistit, zda studenti používají nebo plánují používat ve svém učitelském povolání tzv. pragmatic awareness approach (přístup pragmatického povědomí).
Autorka vychází především z analýzy návrhů studentů, jak lze v učitelské praxi aplikovat teoretické znalosti a praktické dovednosti získané při studiu pragmatiky, a to s ohledem na produktivní a receptivní jazykové dovednosti stejně jako komunikativní jazykové kompetence, tj. lingvistické, sociolingvistické a pragmatické kompetence, které zformuloval Trim (2005) pro společný evropský referenční rámec pro jazyky (Common European Framework of Reference for Languages), protože právě rovnováha mezi produktivními a receptivními jazykovými dovednostmi a zvládnutí komunikativních jazykových kompetencí jsou považovány za nezbytnou součást vzdělávacího procesu.