Z10 - Cultural Economics; Economic Sociology; Economic Anthropology: GeneralNávrat zpět

Výsledky 1 až 2 z 2:

METODOLOGIE TVORBY NÁRODNÍHO REKLAMNÍHO STYLU

Eva Kazíková

Acta academica karviniensia 2012, 12(1):93-100 | DOI: 10.25142/aak.2012.009

Tento text představuje metodologický postup pro tvorbu národních reklamních stylů, který je důležitý pro cílování reklamních kampaní v jiných než domácích regionech. Metodologický postup vychází z řady výzkumů, které byly již realizovány a publikovány. První fáze je zaměřena na určení kulturních dimenzí dle profesora Hofstedeho a Schwartze. Následně je třeba určit komunikační kontext daného regionu a aplikovat do něj nejvýraznější kulturní dimenze. Na základě těchto postupů vytvoříme konkrétní národní reklamní styly.

NOVÉ TRENDY VE VYUČOVÁNÍ KULTUŘE

Krystyna Heinz, Irena Orszulik

Acta academica karviniensia 2011, 11(2):16-27 | DOI: 10.25142/aak.2011.019

Článek se zabývá rolí interkulturní kompetence a vyučováním kultuře v období postmodernismu. V první části uvádí vývoj interkulturní kompetence v různých kulturách, další část je věnovaná pragmatickému pohledu na interkulturní problematiku s důrazem na kulturní hodnoty, etiku, zdvořilost, rozvíjení empatie a nové trendy ve vyučování kultuře. Uvádí nově vytvořený kurz Personal Development Skills for Mobilities, který bude součástí kurikula na OPF SU v Karviné.