Z19 - Cultural Economics: OtherNávrat zpět

Výsledky 1 až 4 z 4:

TVOŘENÍ ZKRATKOVÝCH POJMENOVÁNÍ Z VÍCESLOVNÝCH NOMINACÍ V SOUČASNÉ RUŠTINĚ

Drahoslava Kšandová

Acta academica karviniensia 2013, 13(4):114-122 | DOI: 10.25142/aak.2013.068

Contemporary Russian is characterized by a tendency to economize linguistic means. Therefore, all kinds of multi-word designations abbreviation are very productive. These multi-word designations usually constitute official names of different realia. A significant increase in the number of abbreviations is related to a natural linguistic reaction to economic and socio-political changes. In the Russian language, abbreviation is deeply embedded in the word-formation system and is closely related to derivation and composition. Most Russian linguists consider abbreviations as common linguistic means of expression. Abbreviation extends word-formation, grammatical and also semantic opportunities and determines the development of new communicative-functional tendencies that cannot be omitted. The nominative function of abbreviations has been extended while abbreviations acquire not only polysemic and homonymic capacities but also emotional and expressive qualities. The functional importance of abbreviations has been increasing too. Abbreviations are fundamentally a product of deliberate collective word-formation that is determined by both linguistic and extralinguistic factors. Abbreviations were first used in the written form and then passed to spoken language where they became consolidated and naturalized. Last but not least, we can observe a growing number of foreign abbreviations.

ZKUŠENOSTI S PILOTNÍ VÝUKOU AKADEMICKÉHO PSANÍ NA OPF SU

Krystyna Heinz, Emil Horký, Irena Orszulik

Acta academica karviniensia 2012, 12(4):40-47 | DOI: 10.25142/aak.2012.056

Příspěvek se zabývá zavedením předmětu Tvorba a prezentace odborného textu do kurikula Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné. Cílem příspěvku je poukázat na nedostatky v oblasti akademického psaní na úrovni bakalářských prací a navrhnout změny, které povedou k jeho zlepšení. Na základě dotazů studentů v průběhu vedení seminářů jsou analyzovány obtíže, které studenty při psaní závěrečné práce doprovázejí. Přiložené vyhodnocení evaluačního dotazníku po ukončení pilotního kurzu předmětu Tvorba prezentace odborného textu dává podnět k jeho další inovaci.

METODOLOGIE TVORBY NÁRODNÍHO REKLAMNÍHO STYLU

Eva Kazíková

Acta academica karviniensia 2012, 12(1):93-100 | DOI: 10.25142/aak.2012.009

Tento text představuje metodologický postup pro tvorbu národních reklamních stylů, který je důležitý pro cílování reklamních kampaní v jiných než domácích regionech. Metodologický postup vychází z řady výzkumů, které byly již realizovány a publikovány. První fáze je zaměřena na určení kulturních dimenzí dle profesora Hofstedeho a Schwartze. Následně je třeba určit komunikační kontext daného regionu a aplikovat do něj nejvýraznější kulturní dimenze. Na základě těchto postupů vytvoříme konkrétní národní reklamní styly.

ROLE HODNOT V ORGANIZAČNÍ KULTUŘE

Lenka Černohorská

Acta academica karviniensia 2011, 11(4):33-44 | DOI: 10.25142/aak.2011.070

V posledních letech nabývá na rostoucím významu a popularitě téma organizační kultury, jakoţto zdroje konkurenční výhody. Následující článek se zabývá definicí, hodnocením a důleţitostí pojmu organizační kultura, prvky organizační kultury a důleţitostí hodnot v organizační kultuře. V souvislosti s výhodami existence pozitivní kultury a prvků organizační kultury, jsou prezentovány první výsledky výzkumu důleţitosti hodnot organizací mezi českými firmami a jejich rozbor, jenţ v komparaci s hlavními atributy podnikatelského prostředí představuje zajímavé zjištění a závěry.