Acta academica karviniensia 2011, 11(2):186-195 | DOI: 10.25142/aak.2011.035

OCHRANA ZÁJMŮ SPOTŘEBITELŮ JAKO SOUČÁST KONCEPCE SPOLEČENSKÉHO MARKETINGU?

Pavla Sýkorová, Halina Starzyczná, Emanuel Šustek
Mgr. Pavla Sýkorová, doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D., doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc., Slezská univerzita v Opavě, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Katedra marketingu, Univerzitní nám. 1934/3, 733 40 Karviná, sykorova@opf.slu.cz, starzyczna@opf.slu.cz, sustek@opf.slu.cz

Článek se zamýšlí nad problematikou vztahu společenského marketingu a ochranou zájmů spotřebitelů. Pokládá si otázku, jak může ochrana zájmů spotřebitelů přispět ke zkvalitnění uspokojování jejich potřeb. Vychází z teoretických poznatků této nejmodernější koncepce marketingu, základních dokumentů týkajících se ochrany jak v EU, tak v ČR a v návaznosti na to prezentuje nejznámější příklady z praxe jak v tom pozitivním, tak negativním slova smyslu na vybraných prvcích marketingového mixu.

Klíčová slova: koncepce společenského marketingu, etika v podnikání, CSR, spotřebitelská politika EU, spotřebitelská politika ČR
JEL classification: M31

Zveřejněno: 30. červen 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Sýkorová P, Starzyczná H, Šustek E. OCHRANA ZÁJMŮ SPOTŘEBITELŮ JAKO SOUČÁST KONCEPCE SPOLEČENSKÉHO MARKETINGU? Acta academica karviniensia. 2011;11(2):186-195. doi: 10.25142/aak.2011.035.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Aktuální trendy v maloobchodě. Moderní obchod, 2010, č. 7-8, s. 18-19. ISSN 1210-4094.
  2. DUBCOVÁ, G. Význam etického kodexu pre podnikatelskú sféru. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Nová teorie ekonomiky a managementu organizací. 1. díl. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1091-X.
  3. DYTRT, Z. A KOL. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1589-9.
  4. FIALA, B. Podniková etika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1241-1.
  5. HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele v podmínkách EU. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Nová teorie ekonomiky a managementu organizací. 1. díl. Praha: FP, VŠE, 2006. ISBN 80-245-1091-X.
  6. Koncepce spotřebitelské politiky na léta 2006 -2010. Praha: MPO, 2006.
  7. Kontroly přitvrdily. Moderní obchod, 2009, č. 6, s. 40. ISSN 1210-4094.
  8. KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978- 80-247- 1545-2.
  9. Krize podporuje "chytrou spotřebu". Moderní obchod, 2009, č. 5, s. 18. ISSN 1210-4094.
  10. KRYMLÁKOVÁ H. A KOL. Etika a odpovědnost organizace. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2009. ISBN 978-80-248-2092-7.
  11. MARHOUNOVÁ, M. Etické aspekty marketingového rozhodování. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Marketing, obchod a právo. Ostrava: EK f VŠB-TU Ostrava, 1997. s. 253- 257. ISBN 80-7078-455-5.
  12. MATUSÍKOVÁ, L. Percepce spotřebitelských práv ve světle obchodní strategie. Karviná: SU OPF, 2008. ISBN 978-80-7248-503-1.
  13. Nekalé obchodní praktiky. Test, 2010, č. 5, s. 4. ISSN 1210-731X.
  14. Novela zákona o potravinách. Moderní obchod, 2008, č. 6, s. 53. ISSN 1210-4094.
  15. Ochrana spotřebitele v Evropské unii. Brusel: Evropská komise, 2005. ISBN 92-79-00200-7.
  16. Pečlivě hlídané kategorie. Moderní obchod, 2010, č. 6, s. 26. ISSN 1210-4094.
  17. Slabá místa na trhu s potravinami. Moderní obchod, 2009, č. 5, s. 42. ISSN 1210-4094.
  18. Spotřebitelův guláš a klamavé praktiky. Moderní obchod, 2008, č. 6, s. 61. ISSN 1210-4094.
  19. STARZYCZNÁ, H., PELLEŠOVÁ, P. Teoretická východiska řízení vztahů se zákazníky - Customer Relationship Management. (z výzkumné zprávy Grantového projektu reg. č. 402/05/0140). 2/2005. In Acta academica karviniensia. Karviná: SU OPF, 2005. s. 148-156. ISSN 1212-415X.
  20. Strategie spotřebitelské politiky EU 2007-2013. Brusel: Komise Evropských společenství, 2007.
  21. Tesco sází na ekologii. Moderní obchod, 2010, č. 9, s. 42. ISSN 1210-4094.
  22. VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - moderně a efektivně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
  23. Vyhlášením výsledků kontroly nekončí. Moderní obchod, 2010, č. 7-8, s. 16-17. ISSN 1210-4094.
  24. ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1 vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
  25. Další podvodné faktury ze Slovenska. [on-line] [cit. 2010-27-9] Dostupné z:<http://www.spotrebitele.info/informatika_telekomunikace/clanek.shtml?x=2355015>
  26. EU má půl miliardy. [on-line] [cit.2010-16-9]. Dostupné z: <http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropskaunie/clanek.phtml?id=674410>.
  27. KNOBLOCHOVÁ, V. Vývoj ochrany spotřebitelů v EU. [on-line] [cit. 2010-16-9]. Dostupné z: <http://www.mpo.cz/dokument7587.html>.
  28. Spotřebitelé. Ochrana vašich práv. Konkrétní výsledky.[on-line] [cit. 2010-16-9]. Dostupné z: <http://europa.eu/pol/cons/index_cs.htm>.