Acta academica karviniensia 2012, 12(4):91-97 | DOI: 10.25142/aak.2012.061
MARKETING PODNIKU V DOBĚ KRIZE
- Doc. Dr. Ing. Miroslav Merenda, Docent Katedra marketingu a obchodu, Ekonomická fakulta, VŠB-TU Ostrava, Sokolská 33, Tel.: 59 732 2134, miroslav.merenda@vsb.cz
Článek se zabývá marketingem podniku v době krize. Konkurenční výhody jsou omezeny. Zaměření na zákazníka je ještě důležitější než v časech příznivějších. Udržování silných značek zůstává jedním z nejlepších způsobů, jak omezit riziko podniku a zefektivnit jeho výkon. Cílem marketingu je stálý prodej se ziskem, který je vyjádřením společenského uznání výrobní a obchodní činnosti každého podnikatele. Podnikání může být úspěšné jen tehdy, když jsou zákazníci spokojeni a opakují své nákupy.
Klíčová slova: marketing, ekonomická krize, zákazník, průzkum trhu, poptávka, poradenská firma, oživení, efekt, zisk
JEL classification: M31
Zveřejněno: 30. prosinec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- KOTLER, P.; WONG, V.; SAUNDERS, J.; ARMSTRONG, G. Modern marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- VYSEKALOV, J. a MIKE, J. Image a firemn identita. 1. vyd. Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-2790-5.
- QUELCH, J. A.; JOCZ, K. E. How to Marketin a Downturn, Harvard Business Review, duben 2009.
- KOTLER, P.; JAIN, D. C.; MAESINCEE, S. Marketing v pohybu.1. vyd. Praha: Management Press, 2007. 171 s. ISBN 978-80-7261-161-4.
- VATKOV, M. Marketing slueb efektivn a modern. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
- BOUKOV, J. Zklady marketingu. 3. vyd. Praha: Vysok kola ekonomick, 2008. 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6.
- BURE, I. Marketing pro firmu. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995. 143 s. ISBN 80-85603-89-6.