Acta academica karviniensia 2013, 13(2):42-46 | DOI: 10.25142/aak.2013.023
Online testy v jazykové výuce
- Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakulta, Studentská 2, 461 17 Liberec 1, Email:helena.neumannova@tul.cz
Training online can improve attainment and a deepening of knowledge of subject matters in all of the four skills (speaking, reading, writing, listening). Also, students are motivated to improving their knowledge. The format of the test and the possibility of a quick and precise evaluation is another advantage, making the online method attractive. The students of the Technical University Liberec can train another competence this way which is reading. The geographic position of the Liberec region and the existence of the Euro-region Neisse practically predestine the co-operation extending beyond the borders of the country. In this region, job offers are mainly made by German entrepreneurs and companies.
Klíčová slova: autonomous learning, feedback, language computer programs, motivation of the students, selection of tests, tests on the internet
JEL classification: A1
Vloženo: 28. červen 2011; Přijato: 16. duben 2013; Zveřejněno: 30. červen 2013 Zobrazit citaci
Reference
- DOYÉ, P., 1992. Typologie der Testaufgaben für den Unterricht Deutsch als Fremdsprache. 1. vyd. Berlin/München/Wien/Zürich/NewYork: Langenscheidt, 223 s.
- MERTENS, M., 2010. Übungsblätter per Mausklick. CD-ROM. München: Hueber Verlag Gmbh & Co K.
- NEUMANNOVÁ, H., 2005. Typologie testových úloh ve výuce německého jazyka. In Ekonomické a lingvistické aspekty spolupráce. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, s. 42. ISBN 80-7083-928-7.
- Neue Medien im Deutschunterricht, Fremdsprache Deutsch, Heft 21, Klett Verlag München, 2002. ISBN 3-88246-059-8.
- Testovací server [online]. Dostupný z WWW: <http://turbo.cdv.tul.cz/course/view.php?id=7>
- VLČKOVÁ, I., 2009. Multimedialer Sprachenunterricht an der TU in Liberec. In Liberecké ekonomické fórum 2009. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, s. neuvedeny (6 stran). ISBN 978-80-7372-5013.