Acta academica karviniensia 2014, 14(2):35-47 | DOI: 10.25142/aak.2014.026
Spokojený zákazník jako nejvyšší cíl podnikání a nejmocnější nástroj konkurenceschopnosti. Inspirace v managementu Tomáše Bati v letech 1894-1945 pro současné podnikatelské prostředí
- 1 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Mostní 5139 , 760 01 Zlín, Email:koncitikova@fame.utb.cz
- 2 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Mostní 5139 , 760 01 Zlín, Email:culik@fame.utb.cz
The main task of many businessmen is to generate profit. The purpose of business cannot be primarily a profit and if so it must be increase of the market value of the company. How to choose a business strategy which would generate a sustainable profit? The answer to this question a well-known businessman Tomas Bata the founder knew , the person who had created a very sophisticated system of management which had not generated sustainable profit only but socially responsible business too. The object of this research is to describe Bata management system and socially responsible behavior of Tomas Bata Company before 1945 through properly chosen research methods. Based on our findings, there is set a possible application of the results to the current business environment.
Klíčová slova: Bata Management System, CSR, CSR of Bata Company before 1945, customer care, service, Tomas Bata the founder
JEL classification: M3, M5, N34
Vloženo: 24. srpen 2012; Přijato: 16. červen 2014; Zveřejněno: 30. červen 2014 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- BAŤA, T., 1932. Úvahy a projevy. Zlín: Tisk
- COHEN, E., 2010. CSR for HR: a necessary partnership for advancing responsible business practices. Sheffield: Greenleaf. ISBN 978-1-906093-46-4.
- HENDL, J., 2005. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN: 80-7367-040-2.
- HOPKINS, M., 2006. Corporate Social Responsibility and International Development: Is Business the Solution? Routledge. ISBN 978-184407-356-6.
- KOLEKTIV AUTORŮ, 1934. Prodavačská příručka Baťa. Zlín: Tisk.
- MULLERAT, R., 2010. International Corporate Social Responsibility: The Role of Corporations in the Economic Order of the 21st Century. Kluwer Law International. ISBN 978-90-411-2590-3.
- PETZHOLD, K., 2010. Corporate social responsibility (CSR): an international marketing approach. Verlag Diplomica. ISBN: 978-3-8366-9615-9
- POHL, M. and N. TOLHURST, 2010. Responsible business. How to manage a CSR Strategy Successfully. Chichester: Wiley. ISBN 978-0470712429.
- Průkopník úspěšného podnikání, 1938. Jak zvýšíte svůj obrat v roce 1983? Ročník IV., č. 2. Zlín: Závody Baťa.
- Průkopník úspěšného podnikání, 1938. Znáte své zákazníky podle jmen? Ročník IV., č. 3. Zlín: Závody Baťa.
- Průkopník úspěšného podnikání, 1938. Obchod je otázkou dorozumění obchodníka se zákazníkem. Ročník IV., č. 6. Zlín: Závody Baťa.
- Průkopník úspěšného podnikání, 1938. Specializací k lepší službě a větším ziskům. Ročník IV., č. 9. Zlín: Závody Baťa.
- Průkopník úspěšného podnikání, 1938. Jaký je váš poměr k zákazníkovi? Ročník IV., č. 9. Zlín: Závody Baťa.
- URIP, S., 2010. CSR strategies: corporate social responsibility for competitive edge in emerging markets. Singapore: Wiley. ISBN 978-0470825204.
- VANĚK, M. A KOL., 2007. Orální historie: Metodické a "technické" postupy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Filosofická fakulta. ISBN 80-244-0718-3.
- VANĚK, M., P. MÜCKE a H. PELIKÁNOVÁ, 2007. Naslouchat hlasům paměti: teoretické a praktické aspekty orální historie. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR. ISBN 978-80-7285-089-1.
- WALL, C., 2008. Buried treasure: discovering and implementing the value of corporate social responsibility. Sheffield: Greenleaf. ISBN 978-1906093105.
- Zpravodaj zaměstnanců prodejního oddělení firmy Baťa, 1932. Umění prodávati. Ročník I., č. 19. Zlín.