Acta academica karviniensia 2017, 17(2):40-49 | DOI: 10.25142/aak.2017.012
Tvorba propagačních materiálů v cestovních kancelářích se zaměřením na moderní nástroje marketingové komunikace
- 1 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky, Mostní. 5139, 760 00 Zlín, Email:malacka@fame.utb.cz
- 2 Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o., Loucká 21, 669 02 Znojmo, Email:pribyl@svse.cz
- 3 Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o., Loucká 21, 669 02 Znojmo, Email:krapek@svse.cz
The article is looking for a suitable statistical model that would conclusively answered the question, how are travel agencies and vendor-agencies created promotional materials. Responses to this question were obtained using advanced statistical methods. The authors faced the problem of how suitable model, which would have an adequate audit trail, choose. Linear regression with artificial transformation was elected which included the partial indicators of the size of offices and agencies. Using this variable, then the question of whether there is a linear relationship between who form the materials and sizes of office.
Klíčová slova: linear regression, promotion, promotional materials, research, travel agency, tourism
JEL classification: M31
Vloženo: 20. únor 2017; Přijato: 31. květen 2017; Zveřejněno: 30. červen 2017 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- BOUCHET, P., A. M. LEBRUN and S. AUVERGNE, 2004. Sport Tourism Consumer Experiences: A Comprehensive Model.: A Comprehensive Model. Journal of Sport & Tourism. Routledge, 9(2), 127-140. ISSN 14775085.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHLEBOVSKÝ, V. and V. PLŠEK, 2012. Research on Czech firms' marketing communication based on social media networks. Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun. Brno: Mendel University Press, 60(7), 111-118. ISSN 2464-8310.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHOI, S., X. Y. LEHTO and J. T. OLEARY, 2007. What does the consumer want from a DMO website? A study of US and Canadian tourists' perspectives. International Journal of Tourism Research. John Wiley & Sons, Ltd, 9, 59-72. DOI: 10.1002/jtr.594. ISSN 15221970. Dostupné také z: http://dx.doi.org/10.1002/jtr.594
Přejít k původnímu zdroji...
- IPSOS, 2011. The Ipsos Canadian inter@ctive Reid Report 2011 Fact Guide. Dostupné také z: http://www.ipsos.ca/common/dl/pdf/Ipsos_InteractiveReidReport_FactGuide_2011.pdf
- KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3541-2.
- KIRÁĽOVÁ, A. and A. PAVLÍČEKA, 2015. Development of Social Media Strategies in Tourism Destination. Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014). 175, 358-366. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1211. ISSN 18770428. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815012719
Přejít k původnímu zdroji...
- KLEPEK, M. and K. MATUŠÍNSKÁ, 2016. Purchasing Behaviour of Czech Singles and its Consequences on Marketing Communication Effectiveness. Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, (1), 57-69. ISSN 2533-7610. ISSN 2533-7610.
Přejít k původnímu zdroji...
- LEIGHANN, N. and M. JUDITH, 2014. Using winery web sites to attract wine tourists: an international comparison: an international comparison. Intl Jnl of Wine Business Res. Emerald, 26, 2-26. DOI: 10.1108/IJWBR-07-2012-0022. ISSN 17511062. Dostupné také z: http://dx.doi.org.proxy.k.utb.cz/10.1108/IJWBR-07-2012-0022
Přejít k původnímu zdroji...
- MORGAN, N. and A. PRITCHARD, 1998. Tourism promotion and power: creating images, creating identities. New York: Wiley. ISBN 04-719-8341-1.
- O'CONNOR, P., 2008. User-generated content and travel: A case study on Tripadvisor.com: A case study on Tripadvisor.com. Information and Communication Technologies in Tourism. 47-58. ISBN 9783211772799.
Přejít k původnímu zdroji...
- SANTOS, S., 2014. 2012 & 2013 Social Media and Tourism Industry Statistics. Dostupné také z: http://www.stikkymedia.com/blog/2012-2013-social-media-and-tourism-industry-statistics
- SELVI, M. S., 2014. Mobile Marketing Applications of Travel Agencies. International Journal of Research in Business and Social Science. Istanbul, Turkey: Society for the Study of Business and Finance, 3(4), 68-84. Dostupné také z: http://search.proquest.com.proxy.k.utb.cz/docview/1628558605?accountid=15518
Přejít k původnímu zdroji...
- SIGALA, M., U. GRETZEL and E. CHRISTOU, 2012. Social Media in Travel, Tourism and Hospitality : Theory, Practice and Cases: Theory, Practice and Cases. Farnham, Surrey, Burlington, VT: Ashgate Pub.
- SOTIRIADIS, M. and C. ZYL, 2013. Electronic word-of-mouth and online reviews in tourism services: the use of twitter by tourists: the use of twitter by tourists. Electronic Commerce Research. Springer Science & Business Media B.V, 13, 103-124. DOI: 10.1007/s10660-013-9108-1. ISSN 13895753.
Přejít k původnímu zdroji...
- SVATOŠOVÁ, V., 2013. Význam internetové reklamy v elektronickém obchodování. Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, (4), 180-192. ISSN 2533-7610.
Přejít k původnímu zdroji...
- VERMEULEN, I. E. and D. SEEGERS, 2009. Tried and tested: The impact of online hotel reviews on consumer consideration: The impact of online hotel reviews on consumer consideration. Tourism Management. Affiliation: Department of Communication Science, Faculty of Social Science, VU University, De Boelelaan 1081, 1081 HV Amsterdam, Netherlands; Correspondence Address: Vermeulen, I.E.; Department of Co, 30, 123-127. DOI: 10.1016/j.tourman.2008.04.008. ISSN 02615177. Dostupné také z: http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-56649111315∂nerID=40&md5=12f64f507a2e37f5c505ebaca955889f
Přejít k původnímu zdroji...
- WILLIAMS, A., 2012. Understanding the Hospitality Consumer. Oxford: Butterworth-Heinemann, 288 p. ISBN 9781136351181.
Přejít k původnímu zdroji...
- WILLIAMS, A., 2006. Tourism and hospitality marketing: fantasy, feeling and fun: fantasy, feeling and fun. International Journal of Contemporary Hospitality Management. Emerald, 18(6), 482-495. DOI: 10.1108/09596110610681520. ISSN 09596119. Dostupné také z: http://dx.doi.org/10.1108/09596110610681520
Přejít k původnímu zdroji...
- XIANG, Z., V. P. MAGNINI and D. R. FESENMAIER, 2015. Information technology and consumer behavior in travel and tourism: Insights from travel planning using the internet: Insights from travel planning using the internet. Journal of Retailing and Consumer Services. 22, 244-249. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2014.08.005. ISSN 09696989. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698914001131
Přejít k původnímu zdroji...
- XIANG, Z. et al., 2015. Adapting to the Internet: Trends in Travelers' Use of the Web for Trip Planning: Trends in Travelers' Use of the Web for Trip Planning. Journal of Travel Research. THOUSAND OAKS; 2455 TELLER RD, THOUSAND OAKS, CA 91320 USA: SAGE PUBLICATIONS INC, 54, 511-527. DOI: 10.1177/0047287514522883. ISSN 00472875.
Přejít k původnímu zdroji...
- YE, Q. et al., 2011. The influence of user-generated content on traveler behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of-mouth to hotel online bookings: An empirical investigation on the effects of e-word-of-mouth to hotel online bookings. Web 2.0 in Travel and Tourism: Empowering and Changing the Role of Travelers. 27, 634-639. DOI: http://dx.doi.org.proxy.k.utb.cz/10.1016/j.chb.2010.04.014. ISSN 07475632. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com.proxy.k.utb.cz/science/article/pii/S0747563210000907
Přejít k původnímu zdroji...
- ZACH, F., U. GRETZEL and Z. XIANG, 2010. Innovation in the Web Marketing Programs of American Convention and Visitor Bureaus. Information Technology & Tourism. 12, 47-63. ISSN 10983058.
Přejít k původnímu zdroji...
- ZHANG, Z. et al., 2010. The impact of e-word-of-mouth on the online popularity of restaurants: A comparison of consumer reviews and editor reviews: A comparison of consumer reviews and editor reviews. International Journal of Hospitality Management. 29, 694-700. DOI: http://dx.doi.org.proxy.k.utb.cz/10.1016/j.ijhm.2010.02.002. ISSN 02784319. Dostupné také z: http://www.sciencedirect.com.proxy.k.utb.cz/science/article/pii/S0278431910000198
Přejít k původnímu zdroji...
- ZICKUHR, K. and A. SMITH, 2011. 28% of American adults use mobile and social location-based services. 2011. Dostupné také z: http://www.pewinternet.org/2011/09/06/28-of-american-adults-use-mobile-and-social-location-based-services/