Acta academica karviniensia 2011, 11(4):33-44 | DOI: 10.25142/aak.2011.070

ROLE HODNOT V ORGANIZAČNÍ KULTUŘE

Lenka Černohorská
Ing. Lenka Černohorská, Asistent, Fakulta podnikatelská, Ústav managementu, Vysoké učení technické v Brně,, Kolejní 2906/4, 612 00 Brno, cernohorska@fbm.vutbr.cz

V posledních letech nabývá na rostoucím významu a popularitě téma organizační kultury, jakoţto zdroje konkurenční výhody. Následující článek se zabývá definicí, hodnocením a důleţitostí pojmu organizační kultura, prvky organizační kultury a důleţitostí hodnot v organizační kultuře. V souvislosti s výhodami existence pozitivní kultury a prvků organizační kultury, jsou prezentovány první výsledky výzkumu důleţitosti hodnot organizací mezi českými firmami a jejich rozbor, jenţ v komparaci s hlavními atributy podnikatelského prostředí představuje zajímavé zjištění a závěry.

Klíčová slova: Organizační kultura, axiologické, neontologické, korporátní hodnoty
JEL classification: Z13, Z19

Zveřejněno: 30. prosinec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Černohorská L. ROLE HODNOT V ORGANIZAČNÍ KULTUŘE. Acta academica karviniensia. 2011;11(4):33-44. doi: 10.25142/aak.2011.070.
Stáhnout citaci

Reference

  1. AHMED, P. K., LOH, A.Y.E., ZAIRI, M.Cultures for continuous improvement and learning. In: Total Quality Management. 1999, Vol. 4, No. 10, pp. 26-34. Přejít k původnímu zdroji...
  2. CLEMENTE, M. N., GREENSPAN, D. S. Culture clashes. In: Executive Excellence. 1999, Vol. 16, No. 10, pp.12.
  3. BLAŢEK, L. Konkurenční schopnost podniků : (primární analýza výsledků empirického šetření). Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4456-2
  4. DEAL, T. E., KENNEDY, A. A. Corporate Cultures: The Rites and Rituals of Corporate Life. Addison-Wesley, Reading, MA, 1982. Přejít k původnímu zdroji...
  5. DENISON, D, R. Corporate Culture and Organizational Effectiveness. New York: John Wiley, 1990. ISBN 0-471-80021-X.
  6. GOFFEE, R., JONES, G. What holds the modern company together? In: Harvard Business Review. 1996, Vol. 74, No. 6, pp. 33-48.
  7. GREENBERG, J., BARON, R. A. Behavior in Organizations. Prentice-Hall,:Upper Saddle River, NJ, 1997.
  8. GREGER, K. R. A positive corporate culture is the soul of retention. In: Hotel and Motel Management, 1999, Vol. 214, No. 17, pp. 10.
  9. FRANKOVÁ, E. Issues, possibilities and relations of formation of flexibility, creativity and innovation supporting organisational culture. Brno 05.09.2003 - 06.09.2003. In: Business and economic development in central and eastern europe in the period of joining to the european union. Brno: Vysoké učení technické, 2003, pp. 33-37.
  10. LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
  11. MALPHURS, A. Values-driven Leadership: Discovering and Developing Your Core Values for Ministry. Baker Books, Grand Rapids, MI, 1996.
  12. NESVADBA, P. Filosofie a etika. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-86898-92-X.
  13. PUTNOVÁ, A., SEKNIČKA, P. Modelování parametrů CSR jako faktor konkurenceschopnosti firem. 2007. GA402/07/1300
  14. PUTNOVÁ, A., SEKNIČKA, P., UHLÁŘ, P. Význam společenské odpovědnosti podniku pro efektivní správu společnosti. In: Acta Universitatis Carolinea -Iudidica 3. 2008. Vol. 3. pp. 65-83.
  15. QUBEIN, N. Action takers. In: Executive Excellence. 1999, Vol. 16 No. 10, pp. 4.
  16. RUSSELL, R., F. The role of values in servant leadership. In: Leadership & Organization Development Journal. 2001, Vol. 22, No. 2 pp. 76-84. Přejít k původnímu zdroji...