Acta academica karviniensia 2011, 11(4):179-192 | DOI: 10.25142/aak.2011.082

Opinions of the students of the School of Business Administration of the Silesian University in Karvina on the application of the key functions of Balint groups in self-coaching

Dagmar Svobodová
Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D., odborný asistent Katedra společenských věd, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě,, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná,, svobodova@opf.slu.cz

Předložená stať analyzuje názory studentů OP fakulty Slezské univerzity v Karviné na uplatnění Balintovských skupin při sebekoučování. Úvod popisuje Balintovské skupiny jako jednu z forem skupinové pomoci při řešení komunikačních problémů v interpersonálních vztazích. První část statě vyjasňuje klíčové funkce Balintovských skupin při sebekoučování. Druhá část statě charakterizuje výběrový soubor koučovaných studentů v Balintovských skupinách z hlediska pohlaví, věkové kategorie a oborové specializace. Třetí část statě tvoří kvantitativní analýza názorů získaných obsahovou analýzou z osobních myšlenkových map koučovaných studentů. V závěru statě je potvrzen význam tvorby myšlenkových map k formování reálných představ koučovaných studentů o uplatnění Balintovských skupin jako skupinové pomoci při řešení komunikačních problémů v interpersonálních vztazích.

Klíčová slova: sebekoučování, funkce Balintovské skupiny, myšlenková mapa, obsahová analýza názorů, studenti, komunikační problémy, interpersonální vztahy
JEL classification: J6, J62

Zveřejněno: 30. prosinec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Svobodová D. Opinions of the students of the School of Business Administration of the Silesian University in Karvina on the application of the key functions of Balint groups in self-coaching. Acta academica karviniensia. 2011;11(4):179-192. doi: 10.25142/aak.2011.082.
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAHBOUH, R. Psychologie sebekoučování. Pohádka o ztracené krajině [Psychology of self-coaching. A fairy tale about a lost land]. 1st edition. Prague: Qed Group, 2010, 115 pg. ISBN 978-80-861149-61-5.
  2. BURYOVÁ, I. Etické aspekty v pomáhajících profesích [Ethical aspects in caring professions]. In MALÁTEK, V., et al. Sociálně ekonomické a manažerské aspekty podnikatelské etiky [Socio-economic and managerial aspects of entrepreneurial ethics]. Bratislava: Eurounion, 2008, pg. 11-33. ISBN 978-80-89374-00-7.
  3. DEMBOWSKI, S., KOL. Sedm kroků efektivního koučování [Seven steps of effective coaching]. 1st edition. Brno: Computer Press, 2009, 224 pg. ISBN 978-80-251-1897-9.
  4. MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu [Market research methodology]. 1st edition. Karviná: OPF SU, 2001, 110 pg. ISBN 80-7248-119-3.
  5. MIKA, J. Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej. In MARSZAŁEK, A. Komunikacja i edukacja - ku synergiczności porozumiewania sie. Zakopane: Adam Marszałek, 2009, pg. 89-95. ISBN 978-83-7611-607-5.
  6. MIZIA, A. C. Opowieść jako sposób nawiazania przerwanej komunikacji. In MARSZAŁEK, A. Komunikacja i edukacja - ku synergiczności porozumiewania sie. Zakopane: Adam Marszałek, 2009, pg. 132-140. ISBN 978-83-7611-607-5.
  7. School of Business Administration in Karvina. Information about studies. 2009-2010. Silesian University in Opava.
  8. PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michael Balint [Doctor, patient and Michael Balint]. 1st edition. Prague: Triton, 2004, 176 pg. ISBN 80-7254-491-8.
  9. http://new.qedgroup.cz/produkty/jednotlivec/supervize-pro-kouce/
  10. http://www.wdaporadenstvi.eu/balintovska
  11. Empirical probe of personal mind maps of coached students.