Acta academica karviniensia 2011, 11(4):179-192 | DOI: 10.25142/aak.2011.082
Opinions of the students of the School of Business Administration of the Silesian University in Karvina on the application of the key functions of Balint groups in self-coaching
- Mgr. Dagmar Svobodová, Ph.D., odborný asistent Katedra společenských věd, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě,, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná,, svobodova@opf.slu.cz
Předložená stať analyzuje názory studentů OP fakulty Slezské univerzity v Karviné na uplatnění Balintovských skupin při sebekoučování. Úvod popisuje Balintovské skupiny jako jednu z forem skupinové pomoci při řešení komunikačních problémů v interpersonálních vztazích. První část statě vyjasňuje klíčové funkce Balintovských skupin při sebekoučování. Druhá část statě charakterizuje výběrový soubor koučovaných studentů v Balintovských skupinách z hlediska pohlaví, věkové kategorie a oborové specializace. Třetí část statě tvoří kvantitativní analýza názorů získaných obsahovou analýzou z osobních myšlenkových map koučovaných studentů. V závěru statě je potvrzen význam tvorby myšlenkových map k formování reálných představ koučovaných studentů o uplatnění Balintovských skupin jako skupinové pomoci při řešení komunikačních problémů v interpersonálních vztazích.
Klíčová slova: sebekoučování, funkce Balintovské skupiny, myšlenková mapa, obsahová analýza názorů, studenti, komunikační problémy, interpersonální vztahy
JEL classification: J6, J62
Zveřejněno: 30. prosinec 2011 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- BAHBOUH, R. Psychologie sebekoučování. Pohádka o ztracené krajině [Psychology of self-coaching. A fairy tale about a lost land]. 1st edition. Prague: Qed Group, 2010, 115 pg. ISBN 978-80-861149-61-5.
- BURYOVÁ, I. Etické aspekty v pomáhajících profesích [Ethical aspects in caring professions]. In MALÁTEK, V., et al. Sociálně ekonomické a manažerské aspekty podnikatelské etiky [Socio-economic and managerial aspects of entrepreneurial ethics]. Bratislava: Eurounion, 2008, pg. 11-33. ISBN 978-80-89374-00-7.
- DEMBOWSKI, S., KOL. Sedm kroků efektivního koučování [Seven steps of effective coaching]. 1st edition. Brno: Computer Press, 2009, 224 pg. ISBN 978-80-251-1897-9.
- MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu [Market research methodology]. 1st edition. Karviná: OPF SU, 2001, 110 pg. ISBN 80-7248-119-3.
- MIKA, J. Kompetencje komunikacyjne andragogów Republiki Czeskiej. In MARSZAŁEK, A. Komunikacja i edukacja - ku synergiczności porozumiewania sie. Zakopane: Adam Marszałek, 2009, pg. 89-95. ISBN 978-83-7611-607-5.
- MIZIA, A. C. Opowieść jako sposób nawiazania przerwanej komunikacji. In MARSZAŁEK, A. Komunikacja i edukacja - ku synergiczności porozumiewania sie. Zakopane: Adam Marszałek, 2009, pg. 132-140. ISBN 978-83-7611-607-5.
- School of Business Administration in Karvina. Information about studies. 2009-2010. Silesian University in Opava.
- PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michael Balint [Doctor, patient and Michael Balint]. 1st edition. Prague: Triton, 2004, 176 pg. ISBN 80-7254-491-8.
- http://new.qedgroup.cz/produkty/jednotlivec/supervize-pro-kouce/
- http://www.wdaporadenstvi.eu/balintovska
- Empirical probe of personal mind maps of coached students.