Acta academica karviniensia 2012, 12(2):53-60 | DOI: 10.25142/aak.2012.022
NÁKUPNÍ STRATEGIE - SINGLE A MULTIPLE SOURCING
- Ing. Jana Kašparová, MEng., student doktorského studia Ekonomika a management, Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Univerzitní nám. 1934/3, Karviná, jkasparova@bonatrans.cz
Článek se zabývá problematikou strategie a strategického řízení v oblasti nákupu, jako organizační jednotky podniku, případně z hlediska funkcionalit nákupní činnosti. Detailně rozebírá rizika, výhody i nevýhody strategie single a multiple sourcingu jak z pohledu vnitřních záležitostí podniku, tak i z pohledu vnějšího obousměrného vztahu mezi podnikem a jeho tržním okolím.
Klíčová slova: Strategie, nákupní strategie, single sourcing, multiple sourcing
JEL classification: M19
Zveřejněno: 30. červen 2012 Zobrazit citaci
Reference
- COUSINS, P., LAMMING, R., LAWSON, B., SQUIRE, B. Strategic Supply Management: Principles, Theories and Practice. 1. vyd. Pearson Education Limited, 2008, 309 s. ISBN 978-0-273-65100-0.
- HARDING, M., HARDING, M. L. Purchasing. 2. vyd. New York: Barron's business library, 2001, 267 s. ISBN 0-7641-1405-0.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2.vyd. 2006, 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
- MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, a. s., 1. vyd. 2007, 252 s. ISBN 978-80-247-1911-5.
- SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, 498 s. ISBN 978-80-7400-336-3.
- VÁVROVÁ, V., TOMEK, G. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada Publishing, a. s. 2007, 384 s. ISBN 978-80-247-1479-0