Acta academica karviniensia 2012, 12(3):67-76 | DOI: 10.25142/aak.2012.041

MODELY NÁKUPNÍHO PROCESU ORGANIZACÍ PRO TŘETÍ TISÍCILETÍ

Xenie Lukoszová
Doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D., Katedra logistiky, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, Univerzitní nám. 1934/3, Karviná, lukoszova@opf.slu.cz

Cílem příspěvku je představit aktuální modely podnikového nákupu, jejichž tvorba je založena na dostupných odborných poznatcích a identifikaci procesů v subsystému nákupu průmyslového podniku v komplexu jeho klíčových komponentů a v kontextu řízení změn vedoucích ke zlepšení efektivnosti nákupu.
Východiskem pro vytvoření procesních modelů nákupu je analýza dosud vytvořených a zveřejněných teoretických modelů nákupního procesu organizací. Následná aktualizace těchto modelů a jejich doplnění s ohledem na vývoj a konfrontaci hospodářské teorie i praxe přináší rozšíření teorie o nové modely nákupního procesu.

Klíčová slova: Nákup, proces, procesní řízení, procesní model, nákupní proces, logistika, marketing
JEL classification: M31

Zveřejněno: 30. září 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Lukoszová X. MODELY NÁKUPNÍHO PROCESU ORGANIZACÍ PRO TŘETÍ TISÍCILETÍ. Acta academica karviniensia. 2012;12(3):67-76. doi: 10.25142/aak.2012.041.
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHRISTOPHER, M. Logistika v marketingu. Přel. Prokeš, R., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 166 s., ISBN 80-7261-007-4
  2. GAŠPARÍK, J. Manažérstvo kvality v stavebníctve. 2. vydání. Bratislava: Jagagroup, 2000. 174 s., ISBN 80-88905-13-3
  3. HAMMER, M., CHAMPY, J. Reengineering - radikální proměna firmy, manifest revoluce v podnikání. 3. vydání. Praha: Management Press, 2000. 212 s., ISBN 80-7261-028-7
  4. KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard. Přel. Šusta, M., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 267 s., ISBN 80-7261-032-5
  5. KITA, J. Nákup a predaj. 1. vydání. Bratislava: Sprint, 1998. 194 s., ISBN 80-88848-28-8 Přejít k původnímu zdroji...
  6. KOPČAJ, A. Řízení proudu změn. 1. vydání. Ostrava: Kopčaj-Silma 90', 1999. 298 s., ISBN 80-902358-1-6
  7. KORTSCHAK, B. H. Co je logistika (Was ist Logistik). Přel. Černá, Š., 12. vydání. Praha: Babtext s.r.o., 1994. 127 s., ISBN 80-85816-06-7
  8. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Přel. Černá, Š., Faktor, V., Juppa, T., 12. vydání, Praha: Grada, 2007. 788 s., ISBN 978-80-247-1359-5
  9. KOTLER, P. Marketing od A do Z. Přel. Škapová, H., 1. vydání, Praha: Management Press 2003. 203 s., ISBN 80-7261-082-1
  10. KUHN, T. Struktura vědeckých revolucí. 1. vydání, Praha: Oikoymenh, 1997, 206 s. ISBN 80-86005-54-2
  11. LUKOSZOVÁ, X. Aktuální problémy procesního řízení nákupu v českých průmyslových podnicích. Habilitační práce, 2004
  12. LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1. vydání, Brno: Computer Press, 2004. 120 s., ISBN 80-251-0174-6
  13. LUKOSZOVÁ, X. a kol. Řízení nákupu. 2. vydání, Ostrava: VŠB - TU Ostrava, 2000. 131 s., ISBN 80-7078-674-4
  14. LUKOSZOVÁ, X. Směry zlepšování procesů v podnikovém nákupu. Logistika, 2008, roč. 14, č. 2, s. 26-29.
  15. LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (1. část). Logistika, 2003, roč. 9, č. 12, s. 12-13.
  16. LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (2. část). Logistika, 2004, roč. 10, č. 1, s. 13-14.
  17. LYSONS.K. Zakupy zaopatrzeniowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. 504 s., ISBN 83-208-1473-1
  18. MEFFERT, H. Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. 8. Auflage. Wiesbaden: Gabler, 1998. 137 s., ISBN 3-409-69015-8
  19. PERNICA, P. Logistický management. 1. vydání. Praha: Radix, 1998. 660 s., ISBN 80-86031-14-4
  20. PAVLICA, K. Sociální výzkum, podnik a management. Praha: Ekopress, 2000. 161 s., ISBN 80-86119-25-4
  21. PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. 2. přepracované vydání. Praha: Management Press, 2002. 874 s., ISBN 80-7261-059-7
  22. SCHULTE, CH. Logistika. Přel. Tomek, G., Baudyš, A., 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1994. 301 s., ISBN 80-85605-87-2
  23. TOMEK, J. - HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. 1. vydání. Praha: Management Press, 1999. 276 s., ISBN 80-85943-73-5
  24. TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1994. 296 s., ISBN 80-85623-96-X
  25. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. 1. vydání, Praha: Grada, 2007, 384 s., ISBN 978-80-247-1479-0
  26. TRUNEČEK, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. 1. vydání, Praha: Ediční oddělení, VŠE, 1999. 184 s. ISBN 80-7079-083-0