Acta academica karviniensia 2012, 12(3):67-76 | DOI: 10.25142/aak.2012.041
MODELY NÁKUPNÍHO PROCESU ORGANIZACÍ PRO TŘETÍ TISÍCILETÍ
- Doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D., Katedra logistiky, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, Univerzitní nám. 1934/3, Karviná, lukoszova@opf.slu.cz
Cílem příspěvku je představit aktuální modely podnikového nákupu, jejichž tvorba je založena na dostupných odborných poznatcích a identifikaci procesů v subsystému nákupu průmyslového podniku v komplexu jeho klíčových komponentů a v kontextu řízení změn vedoucích ke zlepšení efektivnosti nákupu.
Východiskem pro vytvoření procesních modelů nákupu je analýza dosud vytvořených a zveřejněných teoretických modelů nákupního procesu organizací. Následná aktualizace těchto modelů a jejich doplnění s ohledem na vývoj a konfrontaci hospodářské teorie i praxe přináší rozšíření teorie o nové modely nákupního procesu.
Klíčová slova: Nákup, proces, procesní řízení, procesní model, nákupní proces, logistika, marketing
JEL classification: M31
Zveřejněno: 30. září 2012 Zobrazit citaci
Reference
- CHRISTOPHER, M. Logistika v marketingu. Přel. Prokeš, R., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 166 s., ISBN 80-7261-007-4
- GAŠPARÍK, J. Manažérstvo kvality v stavebníctve. 2. vydání. Bratislava: Jagagroup, 2000. 174 s., ISBN 80-88905-13-3
- HAMMER, M., CHAMPY, J. Reengineering - radikální proměna firmy, manifest revoluce v podnikání. 3. vydání. Praha: Management Press, 2000. 212 s., ISBN 80-7261-028-7
- KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard. Přel. Šusta, M., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 267 s., ISBN 80-7261-032-5
- KITA, J. Nákup a predaj. 1. vydání. Bratislava: Sprint, 1998. 194 s., ISBN 80-88848-28-8
Přejít k původnímu zdroji...
- KOPČAJ, A. Řízení proudu změn. 1. vydání. Ostrava: Kopčaj-Silma 90', 1999. 298 s., ISBN 80-902358-1-6
- KORTSCHAK, B. H. Co je logistika (Was ist Logistik). Přel. Černá, Š., 12. vydání. Praha: Babtext s.r.o., 1994. 127 s., ISBN 80-85816-06-7
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Přel. Černá, Š., Faktor, V., Juppa, T., 12. vydání, Praha: Grada, 2007. 788 s., ISBN 978-80-247-1359-5
- KOTLER, P. Marketing od A do Z. Přel. Škapová, H., 1. vydání, Praha: Management Press 2003. 203 s., ISBN 80-7261-082-1
- KUHN, T. Struktura vědeckých revolucí. 1. vydání, Praha: Oikoymenh, 1997, 206 s. ISBN 80-86005-54-2
- LUKOSZOVÁ, X. Aktuální problémy procesního řízení nákupu v českých průmyslových podnicích. Habilitační práce, 2004
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1. vydání, Brno: Computer Press, 2004. 120 s., ISBN 80-251-0174-6
- LUKOSZOVÁ, X. a kol. Řízení nákupu. 2. vydání, Ostrava: VŠB - TU Ostrava, 2000. 131 s., ISBN 80-7078-674-4
- LUKOSZOVÁ, X. Směry zlepšování procesů v podnikovém nákupu. Logistika, 2008, roč. 14, č. 2, s. 26-29.
- LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (1. část). Logistika, 2003, roč. 9, č. 12, s. 12-13.
- LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (2. část). Logistika, 2004, roč. 10, č. 1, s. 13-14.
- LYSONS.K. Zakupy zaopatrzeniowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. 504 s., ISBN 83-208-1473-1
- MEFFERT, H. Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. 8. Auflage. Wiesbaden: Gabler, 1998. 137 s., ISBN 3-409-69015-8
- PERNICA, P. Logistický management. 1. vydání. Praha: Radix, 1998. 660 s., ISBN 80-86031-14-4
- PAVLICA, K. Sociální výzkum, podnik a management. Praha: Ekopress, 2000. 161 s., ISBN 80-86119-25-4
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. 2. přepracované vydání. Praha: Management Press, 2002. 874 s., ISBN 80-7261-059-7
- SCHULTE, CH. Logistika. Přel. Tomek, G., Baudyš, A., 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1994. 301 s., ISBN 80-85605-87-2
- TOMEK, J. - HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. 1. vydání. Praha: Management Press, 1999. 276 s., ISBN 80-85943-73-5
- TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1994. 296 s., ISBN 80-85623-96-X
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. 1. vydání, Praha: Grada, 2007, 384 s., ISBN 978-80-247-1479-0
- TRUNEČEK, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. 1. vydání, Praha: Ediční oddělení, VŠE, 1999. 184 s. ISBN 80-7079-083-0