Acta academica karviniensia 2013, 13(2):103-115 | DOI: 10.25142/aak.2013.030

Je e-learning vhodným nástrojem firemního vzdělávání?

Marcela Sokolová
Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu, Rokitanského 62 , 500 03 Hradec Králové 3, Email:marcela.sokolova@uhk.cz

This article aims to discuss the main aspects that play a pivotal role in the issue of the introduction of e-learning in corporate training. The paper focuses on the economic issue of the introduction of e-learning in enterprise education system. The second main section is devoted to the efficiency of e-learning and presents the results of the experiment carried out, which compared the effectiveness of e-learning with traditional teaching in the acquisition of basic management skills. On the basis of the present analysis it is not possible to say that e-learning is always a good tool for the education of employees. But there are mentioned criteria and tools that can help you decide.

Klíčová slova: corporate education, e-learning, a pedagogical experiment, traditional teaching
JEL classification: I21, I22

Vloženo: 2. duben 2012; Přijato: 16. duben 2013; Zveřejněno: 30. červen 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Sokolová M. Je e-learning vhodným nástrojem firemního vzdělávání? Acta academica karviniensia. 2013;13(2):103-115. doi: 10.25142/aak.2013.030.
Stáhnout citaci

Reference

  1. ARMSTRONG, M., 2007. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1407-3.
  2. BALARIN, D., Náklady a efektivita e-learningu. [cit. 2012-01-14]. Available from WWW: < http://www.hr-zive.cz/data/2004-05-05/david_balarin.ppt >.
  3. BARTÁK, J., 2008. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Nakladatelství Alfa, s. r. o. ISBN: 978-80-87197-12-7.
  4. ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD [cit. 2012-02-14], Available from WWW: < http://www.czso.cz/>.
  5. KOPECKÝ, K., 2006. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: HANEX. ISBN 80-85783-50-9.
  6. PEJŠA, J. E-learning - trendy, měření efektivity, ROI, případové studie [cit. 2011-04-14]. Available from WWW: < http://www.e-learn.cz/soubory/e-learning_trends_ROI.pdf >
  7. PHILIPSON, G. The RoI on e-learning. The australian experience. [cit. 2009-07-19]. Available at: < http://www.philipson.info/files/RoIeLearn.pdf>.
  8. POULOVÁ, P., M. SOKOLOVÁ a I. ŠIMONOVÁ, 2010. Předpoklady zavedení e-learningu do vysokoškolského vzdělávání a hodnocení jeho přínosu v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů. AULA, roč. 18/2010, č. 3. Centrum pro studium vysokého školství. ISSN: 1210-6658.
  9. ŠIMONOVÁ, I., P. POULOVÁ a M. SOKOLOVÁ, 2011. Klíčové kompetence a jejich reflexe v terciárním e-vzdělávání: e-learning v odborné angličtině v komparaci s dalšími oblastmi manažerského vzdělávání. Hradec Králové: M. Vognar. ISBN: 978-80-86771-46-5.
  10. ŠIMONOVÁ, I., P. POULOVÁ, M. ŠABATOVÁ (SOKOLOVÁ), M. BÍLEK a M. MANĚNOVÁ, 2009. On Contribution of Modern Technologies Towards Developing Key Competences. Odborná kniha. Hradec Králové, M. Vognar, Česká republika. ISBN 978-80-86771-38-0.