D91 - Micro-Based Behavioral Economics: Role and Effects of Psychological, Emotional, Social, and Cognitive Factors on Decision MakingNávrat zpět

Výsledky 1 až 7 z 7:

Význam obrázku jako součásti popisu produktu při rozhodování spotřebitelů za přítomnosti návnad

Radka Kubalová

Acta academica karviniensia 2023, 23(1):32-41 | DOI: 10.25142/aak.2023.003

Aké teórie vysvetľujú podnikanie a aké inovatívny leadership?

Andrea Zelienková

Acta academica karviniensia 2022, 22(2):109-124 | DOI: 10.25142/aak.2022.019

Zkreslený úsudek a spotřebitelova ochota platit: empirická studie

Radka Kubalová, Martin Klepek

Acta academica karviniensia 2022, 22(1):87-94 | DOI: 10.25142/aak.2022.007

Český spotřebitel na trhu luxusní pleťové kosmetiky

Dorota Anderlová

Acta academica karviniensia 2021, 21(2):5-16 | DOI: 10.25142/aak.2021.008

Vliv příjmu jako demografického faktoru na efekt návnady u dvou typů zkoumaných produktů

Radka Kubalová

Acta academica karviniensia 2020, 20(2):21-32 | DOI: 10.25142/aak.2020.007

According to the previous research about consumer behaviour, adding a decoy option (inferior option) to a set of original options often increases the individual’s preference for one option over the other original option. In this paper, the possible impact of income as a traditional demographic factor on the phenomenon is explored and discussed in the case of two product categories: washing machines and gym season-tickets. The analysed data were obtained in an online experiment with 260 participants where the presence of the decoy effect has been confirmed for the two mentioned product categories. The effect sizes for consumer groups based on the income level are tested by Chi-squared test. It was found out that not all income categories display the decoy effect and the income categories which exhibited the decoy effect differed between the two examined product categories. The strength of the decoy effect was proved to be dependent on the income category.

Efekt asymetricky dominované alternativy u vybraných kategorií produktů

Radka Kubalová, Martin Klepek

Acta academica karviniensia 2019, 19(4):30-41 | DOI: 10.25142/aak.2019.023

Vnímání a postoje občanů k problematice chudoby v karvinském mikroregionu

Ivona Buryová

Acta academica karviniensia 2019, 19(1):21-33 | DOI: 10.25142/aak.2019.002