H3 - Fiscal Policies and Behavior of Economic AgentsNávrat zpět

Výsledky 1 až 2 z 2:

Vnímání podnikatelského prostředí prizmatem malých a středních podniků

Šárka Sobotovičová, Beáta Blechová

Acta academica karviniensia 2016, 16(2):54-66 | DOI: 10.25142/aak.2016.014

Paper focuses on small and medium-sized enterprises in context of their perception of the business environment. Small and medium-sized enterprises need for their development and operation a favourable business environment and a level of support in business activities, both from the state and from their environment. The aim of the research is to identify and verify how small and medium-sized enterprises in the Czech Republic perceive the public's attitude toward their business activities, the level of administrative burden and business conditions created by the state. Based on the survey, it was found that despite the measures taken by state to improve conditions for business, respondents don't feel the improvement of business conditions or reduction of administrative burden.

ŠROTOVNÉ V KONTEXTU MODELOVÁNÍ POPTÁVKY PO AUTOMOBILECH

Marek Litzman, Luděk Kouba, Jitka Dušková

Acta academica karviniensia 2012, 12(3):54-66 | DOI: 10.25142/aak.2012.040

Jedním ze symbolů stimulace agregátní poptávky v průběhu světové hospodářské krize 2008 až 2009 se stalo tzv. šrotovné. Cílem tohoto příspěvku je doporučit rovnici využívající dostupných dat k odhadnutí efektivity šrotovací prémie. Úvodem je připomenuta historie implementace prémií za šrotování vozidla (již od 70. let 20. století) a jsou představeny významné příspěvky hodnotící tyto minulé programy. Přehled důležitých textů na téma modelování poptávky po automobilech představuje podklad pro návrh rovnice poptávky po automobilech zahrnující šrotovné. Navržená rovnice obsahuje čtyři nezávislé proměnné: disponibilní příjem domácností, index cen automobilů, index cen základního komplementu, tedy paliva, a dummy proměnnou zachycující případné zavedení šrotovného.