Acta academica karviniensia 2012, 12(4):40-47 | DOI: 10.25142/aak.2012.056

ZKUŠENOSTI S PILOTNÍ VÝUKOU AKADEMICKÉHO PSANÍ NA OPF SU

Krystyna Heinz1, Emil Horký2, Irena Orszulik3
1 PhDr. Krystyna Heinz, Katedra společenských věd, Obchodně podnikatelská fakulta Karviná, Slezská Univerzita v Opavě, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Tel.: 596 398 459, heinzova@opf.slu.cz
2 Mgr. Emil Horký, Katedra společenských věd, Obchodně podnikatelská fakulta Karviná, Slezská Univerzita v Opavě, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Tel.: 596 398 459, horky@opf.slu.cz
3 Mgr. Irena Orszulik, Ph.D., Katedra společenských věd, Obchodně podnikatelská fakulta Karviná, Slezská Univerzita v Opavě, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Tel.: 596 398 459, orszulikova@opf.slu.cz

The article focuses on integration of a new subject Academic writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of diploma project supervision, point at the main imperfections in academic writing on BA level, and to suggest improvements. Based on the inquiries, recorded during the seminars the difficulties affecting final projects writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course.

Keywords: academic writing, project, presentation, teaching mehtod, evaluation, self-reflection pilot course, questionnaire
JEL classification: I21, Z19

Published: December 30, 2012  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Heinz K, Horký E, Orszulik I. ZKUŠENOSTI S PILOTNÍ VÝUKOU AKADEMICKÉHO PSANÍ NA OPF SU. Acta academica karviniensia. 2012;12(4):40-47. doi: 10.25142/aak.2012.056.
Download citation

References

  1. ANDREWS, S.2009. Teaching Academic Writing - a Blended Approach, In: Modern English Teacher, OUP, Vol.18, Number 3, July, p. 63-65.
  2. COHEN, R.F., MILLER, J.L.2003. Reason to Write, OUP, p.iv, ISBN 0-19-436773-8.
  3. ČMEJRKOVÁ,S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ,J. 1999. Jak napsat odborný text. Praha: Leda. ISBN 80-85927-69-1.
  4. ECO, U. 1997. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia. ISBN 80-7198-173-7.
  5. GERŠLOVÁ,J.2009 Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing.ISBN 978-80-7431-002-7.
  6. KRAUS, J.2008. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1578-3.
  7. ŠESTÁK,Z. 2000.Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia 2000. ISBN 80-200-0755-5.