Acta academica karviniensia 2013, 13(1):50-59 | DOI: 10.25142/aak.2013.005

MARKETINGOVÉ AKTIVITY ORGANIZACÍ VE VEŘEJNÉM SEKTORU

Soňa Harasimová
Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta, Univerzitní nám. 1934/3,73340 Karviná, Email:sona.harasimova@fvp.slu.cz

This article is focused on the area of event marketing. The introduction shortly describes the basic marketing definitions, there are briefly characterized marketing activities in the public sector. The example of good practice describes the main characteristics of event marketing as an important part of marketing and management activities. The partial objective is a short analysis of the Final Report of the survey of the Day of Social Services in 2011 year. Another objective will be comparing of proposals from 2011 year and their subsequent implementation during the Day of Social Services in 2012.

Klíčová slova: a day of social services, community planning of social services, events marketing, marketing communications, presentation and promotion of social services, questionnaire survey
JEL classification: M31

Vloženo: 16. říjen 2012; Přijato: 13. březen 2013; Zveřejněno: 30. březen 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Harasimová S. MARKETINGOVÉ AKTIVITY ORGANIZACÍ VE VEŘEJNÉM SEKTORU. Acta academica karviniensia. 2013;13(1):50-59. doi: 10.25142/aak.2013.005.
Stáhnout citaci

Reference

  1. COLLET, P. and W. FENTON, 2011. The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers. San Francisco: Jossey-Bass imprint, s. 3. ISBN 978-0-470-97984-6.
  2. FINE, S., H., 2009. Marketing the public sector, Second Edition, USA: Taransaction publishers, s. 20, 68. ISBN 978-56000-610-7.
  3. FORET, M., P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK, 2005. Marketing - základy a principy. Druhé vydání, Praha: Computer press, s. 9. ISBN 978-80-251-0790-6.
  4. HANNAGAN, T., J., 1996. Marketing pro neziskový sektor, Praha: Management Press, s. 30. ISBN 80-85943-07-7.
  5. HARASIMOVÁ, S., 2011: Obsah, struktura a zkušenost česko-polské regionální spolupráce, marketing událostí v aktivitách partnerských měst a obcí in KOLIBOVÁ, H., a kol., Analýzy sociální reality v česko-polském příhraničí po vstupu do Evropské unie. Opava: FVP SU, s. 112. ISBN 978-80-7248-697-7.
  6. HOYLE, H. L. and C. PRESTON, 2012. Event Marketing: How to Successfully Promote Events, Festivals, Convention and expositions. 2nd edition, New Jersey: John Wiley and sons, s. 9, 11. ISBN 978-0-470-89107-0.
  7. KELLER, L., K., 2007. Strategické řízení značky, Druhé vydání, Praha: Grada, s. 340, 341. ISBN 978-80-247-1481-3.
  8. KOTLER, P, 2003. Marketing management. 10. rozšířené vydání, Praha: Grada Publishing, s. 7. ISBN 978-80-247-0016-6.
  9. KOTLER, P. a P. KELLER, 2007. Marketing management. 12. vydání, Praha: Grada Publishing, s. 27. ISBN 978-80-247-1359-5.
  10. OCHRANA, F., J. PAVEL, L. VÍTEK a kol., 2010. Veřejný sektor a veřejné finance. Praha: Grada publishing, a. s., s. 11. ISBN 978-80-247-3228-2.
  11. PELSMACKER, P., M. GEUENS and J. BERGH, 2007. Marketing Communications, Harlow, Pearson Education Ltd, s. 322. ISBN 978-0-273-70693-9.
  12. PŘIKRYLOVÁ, J. a H. JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, s. 134. ISBN 978-80-247-3622-8.
  13. VAŠTÍKOVÁ, M, 2008. Marketing služeb - efektivně a moderně. První vydání, Praha: Grada Publishing, s. 24. ISBN 978-80-247-2721-9.
  14. WYMER, W., P. KNOWLES and R. GOMES, 2006. Nonprofit Marketing: Marketing Management for Charitable and Nongovernmental Organizations. London: Sage Publications Ltd., s. 326. ISBN 1-4129-0923-6. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Ministerstvo pro místní rozvoj, Regionální a municipální marketing. Závěrečná zpráva, Ostrava: leden 2006, s. 15.
  16. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích Přejít k původnímu zdroji...
  17. ŽÁČKOVÁ, J. a S. HARASIMOVÁ, 2012: Závěrečná zpráva z dotazníkového šetření ke Dni sociálních služeb 2006 - 2011, Opava, s. 1 - 4
  18. HARASIMOVÁ, S., 2012. Marketing událostí v prostoru komunitního plánování sociálních služeb at Societas et Res Publica [Online], no. 3. s. 101, 103. Url: http://serp.fsv.ucm.sk/archive/2012/03/SOCIETAS-ET-RES-PUBLICA-2012-03.pdf
  19. Komunitní plánování sociálních služeb. [On-line], [cit. 13. 6. 2012] Dostupné z: http://www.opava-city.cz/scripts/detail.php?id=37161
  20. Priority rozvoje sociálních služeb pro období 2009 - 2012 (MPSV) [On-line], [cit. 16. 2. 2010], Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/7759/Priority_rozvoje_soc_sluzeb.pdf
  21. Street stalls. [On-line], [cit. 15. 3. 2010] http://www.communityplanning.net/methods.php