Acta academica karviniensia 2013, 13(4):180-192 | DOI: 10.25142/aak.2013.076
THE IMPORTANCE OF INTERNET ADVERTISING IN E-BUSINESS
- Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní, Studentská 95, 532 10 Pardubice, Email: Veronika.svatosova@student.upce.cz
The current company is fighting against growing competitive pressures and finds it more and more difficult to maintain its current position. Therefore it has to find new forms, how to not only receive customers but also to keep them. These forms also include internet marketing, which is increasingly involved in overall business success. The main aim of the article is to analyse current and modern forms of Internet marketing in e-business with a focus on the most used tools of online advertising and assess its significance. The intention of the article is supported by personally conducted reconnaissance survey, which determines the extent of Internet advertising tools that are used by selected companies that do e-business and what is its significance.
Keywords: e-business, internet advertising, internet marketing, marketing, new marketing trends
JEL classification: M15, M31, M37
Received: December 30, 2011; Accepted: September 11, 2013; Published: December 30, 2013 Show citation
References
- APEK: Asociace pro elektronickou komerci [online]. 2012 [cit. 2012-05-18]. O asociaci: Trh elektronického obchodu v České republice. Dostupné z: http://www.apek.cz/.
- AZAVADAR, R. ET AL., 2011. Impact of Online/Internet Marketing in Ehancing Consumer Experience on Consumer Industry (Case of Malaysia). In Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, Vol. 3, No. 2. ISSN 2073-7122.
- BLAŽKOVÁ, M., 2005. Jak využít internet v marketingu: Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1095-1.
- ČSÚ: Český statistický úřad. [online]. 2012 [cit. 2012-06-14]. Informační společnost v číslech 2012. Dostupné z: http://www.czso.cz/csu/2012edicniplan.nsf/p/9705-12.
- HERALECKÝ, T., 2010. Zvyšování konkurenceschopnosti firem - návrh inovačního procesu. Acta Academica Karviniensa. 2, p. 131 - 141. ISSN 1212 415X.
- JANOUCH, V., 2010. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2795-7.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2007. Marketing Management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
- KRUTIŠ, M. Efektivita internetového marketingu, H1.cz, publikováno 27. června 2006. [cit. 2011-11-21]. Dostupný z WWW: < http://www.h1.cz/clanky/efektivita-internetoveho-marketingu>.
- KRUTIŠ, M. Úvod do IM, H1.cz [cit. 2011-11-21]. Dostupný z WWW: <http://www.krutis.com/sekce/texty/internetovy-marketing-obecne/ >.
- NONDEK, L. a L. ŘENČOVÁ, 2000. Internet a jeho komerční využití. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-7169-933-0.
- O'CALLAGHAN, D. and J. FAHY, 2002. Is the Internet dumbing down marketing? In Irish Marketing Review, No. 15, Vol. 2, pp. 59 - 72. ISSN 0790-7362.
- PILÍK, M., 2008. Nové marketingové trendy jako příležitost zvýšení vlivu marketingu na dosažení konkurenčních výhod. E+M. 2, s. 107 - 119. ISSN 1212-3609.
- PŘIKRYLOVÁ, J. a H. JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Graha. ISBN 978-80-247-3622-8.
- SCHRIBROWSKY, J. A. ET AL., 2007. The state of internet marketing research. In European Journal of Marketing, Vol. 41, No. 7/8, pp. 722 - 733. ISSN 0309-0566.
Go to original source...
- SEDLÁČEK, J., 2006. E-komerce, internetový a mobil marketing: od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura. ISBN 80-7300-195-0.
- SEO Expert s.r.o. [online]. 2010 [cit. 2011-11-20]. Internetový marketing. Dostupné z WWW: <http://www.seo-expert.cz/internetovy-marketing>.
- SPIR : Sdružení pro Internetovou reklamu [online]. 2011 [cit. 2011-11-22]. TZ Internetová reklama hlásí 7,7 mld. korun za loňský rok. Dostupné z WWW: <http://www.spir.cz/tz-internetova-reklama-hlasi-77-mld-korun-za-lonsky-rok>.
- ŠVADLENKA, L. a R. MADLEŇÁK, 2007. Elektronické obchodování. Pardubice: Institut Jana Pernera, 2007. ISBN: 80-86530-40-X.