Acta academica karviniensia 2012, 12(2):43-52 | DOI: 10.25142/aak.2012.021
THE INFORMATION SOURCES FOR THE COMPANY DECISION MAKING PROCESS BY BUYING NEW COMPANY VEHICLES WITH REGARD TO ELECTRIC VEHICLES
- 1 Ing. Eva Chlebišová, Ph.D. student, Marketing and Business Department, Faculty of Economy, VŠB-Technical University of Ostrava, Sokolská 33, 702 00 Ostrava, eva.chlebisova.st@vsb.cz
- 2 Ing. Jana Kyzeková, Ph.D. student, Marketing and Business Department, Faculty of Economy, VŠB-Technical University of Ostrava, Sokolská 33, 702 00 Ostrava, jana.kyzekova.st@vsb.cz
Dnešní doba je charakteristická výrazně rostoucí výrobou a využíváním automobilů, zvyšováním spotřeby paliv a zároveň významnou změnou klimatických podmínek. Jedním z možných řešení souvisejících ekologických a ekonomických problémů je použití automobilů s elektrickým pohonem. Rozšíření a využití elektromobilů jako prozatím neodzkoušené technologie je nutné podpořit marketingovými aktivitami. Tento článek pojednává o modelu marketingové komunikace na podporu rozšíření elektrických automobilů, který vychází z výzkumu konaného v roce 2010 na českém trhu. Cílem příspěvku je specifikovat a analyzovat zdroje informací a marketingové komunikační nástroje, které členové rozhodovací jednotky firem využívají při rozhodování o nákupu automobilu pro firemní účely a určit vhodné nástroje k podpoře rozšíření elektromobilů ve firmách.
Klíčová slova: Marketingová komunikace, nástroje marketingové komunikace, business-to-business marketing, nákupní chování firem, elektrická vozidla
JEL classification: M31
Zveřejněno: 30. červen 2012 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- DE PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Přel. V. Šafaříková. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
- FILL, C. Marketing Communications : Frameworks, theories and applications. 1st edition. [s.l.] : Prentice Hall, 1995. 515 s. ISBN 0-13-150962-4.
- GÄRLING, A.; THØGERSEN, J. Marketing of electric vehicles. Business Strategy and the Environment. 2001, vol. 10, no. 1, p. 53-65, ISSN 0964-4733.
Přejít k původnímu zdroji...
- GILLILAND, D.I., WESLEY, J. J. Toward a Model of Bussiness-to-Business Marketing Communications Effects. Industrial Marketing Management. 1997, vol 26. s. 15-29. ISSN 0019-8501..
Přejít k původnímu zdroji...
- LICHTENTHAL, J.D.; ELIAZ, S. Internet integration in business marketing tactics. Industrial marketing management. 2003, vol. 32, s. 3-13. ISSN 0019-8501.
Přejít k původnímu zdroji...
- LICHTENTHAL, J.D.; YADAV, V.; DONTHU, N. Outdoor advertising for business markets. Industrial marketing management. 2005, vol. 35. s. 236-247. ISSN 0019-8501.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHLEBIŠOVÁ, E.; KYZEKOVÁ, J.; SVOBODOVÁ, H. Marketing Study of the Electric Vehicles' Diffusion. In. Proceeding of the 11th Scientific Conference Electric Power Engineering, EPE'10. 2010. Brno : Vysoké učení technické v Brně. Ústav elektroenergetiky, 2010. ISBN 978-80-214-4094-4.
- WEBSTER, F. E. Industrial Marketing Strategy. 3rd edition. New York : John Wiley & Sons, 1991. 365 s. ISBN 0-471-11989-X.