Acta academica karviniensia 2012, 12(2):43-52 | DOI: 10.25142/aak.2012.021

THE INFORMATION SOURCES FOR THE COMPANY DECISION MAKING PROCESS BY BUYING NEW COMPANY VEHICLES WITH REGARD TO ELECTRIC VEHICLES

Eva Chlebišová1, Jana Kyzeková2
1 Ing. Eva Chlebišová, Ph.D. student, Marketing and Business Department, Faculty of Economy, VŠB-Technical University of Ostrava, Sokolská 33, 702 00 Ostrava, eva.chlebisova.st@vsb.cz
2 Ing. Jana Kyzeková, Ph.D. student, Marketing and Business Department, Faculty of Economy, VŠB-Technical University of Ostrava, Sokolská 33, 702 00 Ostrava, jana.kyzekova.st@vsb.cz

Dnešní doba je charakteristická výrazně rostoucí výrobou a využíváním automobilů, zvyšováním spotřeby paliv a zároveň významnou změnou klimatických podmínek. Jedním z možných řešení souvisejících ekologických a ekonomických problémů je použití automobilů s elektrickým pohonem. Rozšíření a využití elektromobilů jako prozatím neodzkoušené technologie je nutné podpořit marketingovými aktivitami. Tento článek pojednává o modelu marketingové komunikace na podporu rozšíření elektrických automobilů, který vychází z výzkumu konaného v roce 2010 na českém trhu. Cílem příspěvku je specifikovat a analyzovat zdroje informací a marketingové komunikační nástroje, které členové rozhodovací jednotky firem využívají při rozhodování o nákupu automobilu pro firemní účely a určit vhodné nástroje k podpoře rozšíření elektromobilů ve firmách.

Klíčová slova: Marketingová komunikace, nástroje marketingové komunikace, business-to-business marketing, nákupní chování firem, elektrická vozidla
JEL classification: M31

Zveřejněno: 30. červen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Chlebišová E, Kyzeková J. THE INFORMATION SOURCES FOR THE COMPANY DECISION MAKING PROCESS BY BUYING NEW COMPANY VEHICLES WITH REGARD TO ELECTRIC VEHICLES. Acta academica karviniensia. 2012;12(2):43-52. doi: 10.25142/aak.2012.021.
Stáhnout citaci

Reference

  1. DE PELSMACKER, P.; GEUENS, M.; VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Přel. V. Šafaříková. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
  2. FILL, C. Marketing Communications : Frameworks, theories and applications. 1st edition. [s.l.] : Prentice Hall, 1995. 515 s. ISBN 0-13-150962-4.
  3. GÄRLING, A.; THØGERSEN, J. Marketing of electric vehicles. Business Strategy and the Environment. 2001, vol. 10, no. 1, p. 53-65, ISSN 0964-4733. Přejít k původnímu zdroji...
  4. GILLILAND, D.I., WESLEY, J. J. Toward a Model of Bussiness-to-Business Marketing Communications Effects. Industrial Marketing Management. 1997, vol 26. s. 15-29. ISSN 0019-8501.. Přejít k původnímu zdroji...
  5. LICHTENTHAL, J.D.; ELIAZ, S. Internet integration in business marketing tactics. Industrial marketing management. 2003, vol. 32, s. 3-13. ISSN 0019-8501. Přejít k původnímu zdroji...
  6. LICHTENTHAL, J.D.; YADAV, V.; DONTHU, N. Outdoor advertising for business markets. Industrial marketing management. 2005, vol. 35. s. 236-247. ISSN 0019-8501. Přejít k původnímu zdroji...
  7. CHLEBIŠOVÁ, E.; KYZEKOVÁ, J.; SVOBODOVÁ, H. Marketing Study of the Electric Vehicles' Diffusion. In. Proceeding of the 11th Scientific Conference Electric Power Engineering, EPE'10. 2010. Brno : Vysoké učení technické v Brně. Ústav elektroenergetiky, 2010. ISBN 978-80-214-4094-4.
  8. WEBSTER, F. E. Industrial Marketing Strategy. 3rd edition. New York : John Wiley & Sons, 1991. 365 s. ISBN 0-471-11989-X.