Acta academica karviniensia 2013, 13(1):113-124 | DOI: 10.25142/aak.2013.010

VYUŽÍVÁNÍ CRM APLIKACÍ NA EVROPSKÉM TRHU

Jana Kubíková1, Xenie Lukoszová2
1 Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta, Univerzitní nám. 1934/3,73340 Karviná, Email:kubikova@opf.slu.cz
2 Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta, Univerzitní nám. 1934/3,73340 Karviná, Email:lukoszova@opf.slu.cz

This article deals with customer relationship management. The first part is a theoretical explanation of the basic issues related to CRM and its importance in two basic levels, CRM as a strategic marketing concept and CRM technology as a software application. The second part deals with the use of CRM research developments in European countries, specifically focusing on the European Union member states, Visegrad and the Czech Republic. At work were used methods of analysis and synthesis of theoretical knowledge of literature, articles and other publications about relationship marketing and CRM and statistical methods for the examination of secondary sources.

Klíčová slova: CRM architecture, customer, customer relationship management, e-commerce, European Union, firm, information technology, process
JEL classification: M15, M31

Vloženo: 27. červen 2012; Přijato: 13. březen 2013; Zveřejněno: 30. březen 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kubíková J, Lukoszová X. VYUŽÍVÁNÍ CRM APLIKACÍ NA EVROPSKÉM TRHU. Acta academica karviniensia. 2013;13(1):113-124. doi: 10.25142/aak.2013.010.
Stáhnout citaci

Reference

  1. BURNETT, K., 2002. Klíčoví zákazníci a péče o ně. 1. vyd. Praha: Computer Press, 382 s. ISBN: 80-7226-655-1.
  2. BUTTLE, F., 2009. Customer Relationship Management. Concepts and technologies. 2. vyd. Oxford: Elsevier Ltd., 500 s. ISBN 978-1-85617-522-7.
  3. CRM portál. CRM na tuzemském trhu. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://www.crmportal.cz/redakcni/crm-na-tuzemskem-trhu.
  4. ČSÚ, 2011. Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru za rok 2011. Praha. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://www.czso.cz/csu/2011edicniplan.nsf/p/9702-11.
  5. ČSÚ, 2010. Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru za rok 2010. Praha. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://www.czso.cz/csu/2010edicniplan.nsf/publ/9702-10-.
  6. DOHNAL, J., 2002. Řízení vztahů se zákazníky. Procesy, pracovníci, technologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing,164 s. ISBN: 80-247-0401-3.
  7. DRAHOTSKÝ, I. a B. ŘEZNÍČEK, 2003. Logistika. Procesy a jejich řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 334 s. ISBN 80-7226-221-1.
  8. HCSO. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tin00116.html.
  9. CHLEBOVSKÝ, V., 2005. CRM - Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 190 s. ISBN: 80-251-0798-1.
  10. KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2007. Marketing Management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
  11. KUBINA, M. a V. LENDEL, 2008. Využitie projektového manažmentu v CRM. Žilina. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://www.konferencepm.cz/2008/upload/soubory/kubina.pdf.
  12. KUBINA, M. a V. LENDEL, 2008. Identifikácia hlavných problémov implementácie CRM do podniku. Žilina. [on-line]. [cit. 2012-25-05]. Url: http://ke.uniza.sk/application_data/ke/uploads/Data/casopis42008_new.pdf.
  13. LAMBERT, D. M. and L. M. ELLRAM, 2000. Logistika. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 589 s. ISBN 80-7226-221-1.
  14. PAYNE, A., 2006. Handbook of CRM. 1. vyd. Oxford: Elsevier Ltd., 438 s. ISBN 978-0-7506-6437-0.
  15. SODOMKA, P., 2006. Informační systémy v podnikové praxi. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 351 s. ISBN 80-251-1200-4.
  16. STARZYCZNÁ, H. A KOL., 2007. Metodologie marketing vztahů a její postavení v rámci strategického marketing a řízení vztahů se zákazníkem (CRM) - Praktické využití. Karviná: OPF-SU, 250 s. ISBN: 978-80-7248-451-5.
  17. VOLKER, C., 1991. Lexikón informatiky. 1. vyd. Bratislava: SPN, 544 s. ISBN: 80-08-00755-9.
  18. WESSLING, H., 2002. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Strategie, praktické příklady a scénáře. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 196 s. ISBN 80-247-0569-9.