Acta academica karviniensia 2011, 11(2):186-195 | DOI: 10.25142/aak.2011.035
OCHRANA ZÁJMŮ SPOTŘEBITELŮ JAKO SOUČÁST KONCEPCE SPOLEČENSKÉHO MARKETINGU?
- Mgr. Pavla Sýkorová, doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D., doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc., Slezská univerzita v Opavě, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Katedra marketingu, Univerzitní nám. 1934/3, 733 40 Karviná, sykorova@opf.slu.cz, starzyczna@opf.slu.cz, sustek@opf.slu.cz
The article speculates about the problems of relations of the social marketing and protection of interests of consumers. It relates from theoretical knowledges of this most modern marketing conception, from basic documents, which are concerned in the protection in the EU and in the Czech Republic. The paper presents the most known positive and negative schedules according to select components of marketing mix.
Keywords: concept of social marketing, business ethics, CSR - Corporate Social Responsibility, EU consumer policy, consumer policy of Czech Republic
JEL classification: M31
Published: June 30, 2011 Show citation
References
- Aktuální trendy v maloobchodě. Moderní obchod, 2010, č. 7-8, s. 18-19. ISSN 1210-4094.
- DUBCOVÁ, G. Význam etického kodexu pre podnikatelskú sféru. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Nová teorie ekonomiky a managementu organizací. 1. díl. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1091-X.
- DYTRT, Z. A KOL. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1589-9.
- FIALA, B. Podniková etika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1241-1.
- HOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele v podmínkách EU. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Nová teorie ekonomiky a managementu organizací. 1. díl. Praha: FP, VŠE, 2006. ISBN 80-245-1091-X.
- Koncepce spotřebitelské politiky na léta 2006 -2010. Praha: MPO, 2006.
- Kontroly přitvrdily. Moderní obchod, 2009, č. 6, s. 40. ISSN 1210-4094.
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978- 80-247- 1545-2.
- Krize podporuje "chytrou spotřebu". Moderní obchod, 2009, č. 5, s. 18. ISSN 1210-4094.
- KRYMLÁKOVÁ H. A KOL. Etika a odpovědnost organizace. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2009. ISBN 978-80-248-2092-7.
- MARHOUNOVÁ, M. Etické aspekty marketingového rozhodování. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Marketing, obchod a právo. Ostrava: EK f VŠB-TU Ostrava, 1997. s. 253- 257. ISBN 80-7078-455-5.
- MATUSÍKOVÁ, L. Percepce spotřebitelských práv ve světle obchodní strategie. Karviná: SU OPF, 2008. ISBN 978-80-7248-503-1.
- Nekalé obchodní praktiky. Test, 2010, č. 5, s. 4. ISSN 1210-731X.
- Novela zákona o potravinách. Moderní obchod, 2008, č. 6, s. 53. ISSN 1210-4094.
- Ochrana spotřebitele v Evropské unii. Brusel: Evropská komise, 2005. ISBN 92-79-00200-7.
- Pečlivě hlídané kategorie. Moderní obchod, 2010, č. 6, s. 26. ISSN 1210-4094.
- Slabá místa na trhu s potravinami. Moderní obchod, 2009, č. 5, s. 42. ISSN 1210-4094.
- Spotřebitelův guláš a klamavé praktiky. Moderní obchod, 2008, č. 6, s. 61. ISSN 1210-4094.
- STARZYCZNÁ, H., PELLEŠOVÁ, P. Teoretická východiska řízení vztahů se zákazníky - Customer Relationship Management. (z výzkumné zprávy Grantového projektu reg. č. 402/05/0140). 2/2005. In Acta academica karviniensia. Karviná: SU OPF, 2005. s. 148-156. ISSN 1212-415X.
- Strategie spotřebitelské politiky EU 2007-2013. Brusel: Komise Evropských společenství, 2007.
- Tesco sází na ekologii. Moderní obchod, 2010, č. 9, s. 42. ISSN 1210-4094.
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - moderně a efektivně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
- Vyhlášením výsledků kontroly nekončí. Moderní obchod, 2010, č. 7-8, s. 16-17. ISSN 1210-4094.
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1 vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
- Další podvodné faktury ze Slovenska. [on-line] [cit. 2010-27-9] Dostupné z:<http://www.spotrebitele.info/informatika_telekomunikace/clanek.shtml?x=2355015>
- EU má půl miliardy. [on-line] [cit.2010-16-9]. Dostupné z: <http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropskaunie/clanek.phtml?id=674410>.
- KNOBLOCHOVÁ, V. Vývoj ochrany spotřebitelů v EU. [on-line] [cit. 2010-16-9]. Dostupné z: <http://www.mpo.cz/dokument7587.html>.
- Spotřebitelé. Ochrana vašich práv. Konkrétní výsledky.[on-line] [cit. 2010-16-9]. Dostupné z: <http://europa.eu/pol/cons/index_cs.htm>.