Acta academica karviniensia 2012, 12(1):69-79 | DOI: 10.25142/aak.2012.007
REALIZACE A VNÍMÁNÍ DŮLEŽITOSTI AKTIVIT SOCIÁLNÍHO PILÍŘE KONCEPTU CSR V ČESKÝCH PODNICÍCH
- Ing. Zdenka Hofbruckerová, studentka doktorského studia, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, Univerzitní nám. 1934/3, 733 40 Karviná, z.hofbruckerova@dtocz.cz
The author focuses on the concept of the social pillar of corporate social responsibility. The main aim of this paper is to analyze the approach to the business activities relating to the enforcement of the social pillar of corporate social responsibility. The social pillar of the corporate social responsibility can affect to internal environment and to external environmental of the organization. The part of the analysis is perception of the importance of activities by employees.
Keywords: Corporate Social Responsibility, social pillar, employees, human capital
JEL classification: M12, M14
Published: March 30, 2012 Show citation
References
- Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. Brusel: European Commission, 2011
- HERCIK, P. Společenská odpovědnost organizací v kontextu komplexní podnikové strategie. Dizertační práce Zlín: UTB, 2011.
- OSTŘÍŽEK, J. Public Private Partnership. Příležitost a výzva. Praha: C.H.Beck, 2007. 284 s. ISBN 978-80-7179-744-9.
- PAVLÍK, M., BĚLČÍK, M. Společenská odpovědnost organizace. CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada Publishing, 2010, 176 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
- PETŘÍKOVÁ, R., HOFBRUCKEROVÁ, Z. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. 184 s. ISBN 978-80-02-02099-8.
- PETŘÍKOVÁ, R. Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání). Praha: Professional Publishing, 2007. 215 s. ISBN 978-80-86946-28-3.
- POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity. Jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2005. 119 s. ISBN 80-7178-694-2.
- PORVAZNÍK, J. Spoločenská zodpovednosť organizácií - Corporate social responsibility. Studijní texty. Bratislava: Ekonóm, 2008. 85 s. ISBN 978-80-225-2622-7.
- Společenská odpovědnost organizací. (CSR) - aplikace a hodnocení. Praha: Národní informační středisko podpory kvality, 2008. 123 s. ISBN 978-80-02-01989-3.
- Společenská odpovědnost firem - aplikace a hodnocení - podnikatelský sektor. Praha: Národní informační středisko podpory kvality, 2009. 116 s. ISBN 978-80-02-02205-3.