Acta academica karviniensia 2012, 12(1):137-147 | DOI: 10.25142/aak.2012.013
KATALÓG CESTOVNEJ KANCELÁRIE - JEHO TVORBA A DISTRIBÚCIA
- Ing. Kristína Pompurová, PhD., odborná asistentka Katedry cestovného ruchu a spoločného stravovania, Ekonomická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Tajovského 10, 975 90 Banská Bystrica, Slovenská republika, kristina.pompurova@umb.sk
The Brochure is a basic communication, presentation and promotional tour operator's tool. In order to fulfill its functions, tour operators have to pay an adequate attention to it production (creative design, printing) and distribution. This is a difficult process (organizationally, financially), which consists of several stages and often involving external organizations. The aim of the article is also to examine the production and distribution of brochures in selected Slovak tour operators and confront it with the theory.
Keywords: brochure, distribution, brochure production, tour operator
JEL classification: L83
Published: March 30, 2012 Show citation
References
- ATTL, P. 2002. Katalog jako základní komunikační nástroj cestovní kanceláře se zákazníkem. In Starostlivosť o zákazníka v cestovnom ruchu. Zborník z konferencie. Banská Bystrica : Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2002, s. 44 - 50.
- GÚČIK, M. 2004. Trh touroperátorov. In Gúčik, M., Šípková, I. Globalizácia a integrácia v cestovnom ruchu. Banská Bystrica : Slovak-Swiss Tourism, 2004. ISBN 80-969261-0-1, s. 99 -119.
- HOLLOWAY, J. Ch. 2004. Marketing for tourism. 4 th edition. Harlow : Pearson Education Limited, 2004. ISBN 0-273-68229-6.
- HORNER, S. SWARBROKE, J. 2004. International cases in tourism management. Oxford : Elsevier, 2004. ISBN 0-7506-5514-3.
Go to original source...
- KUMAR, J. L. 2005. Encyclopedia of tourism in 21st century. New Delhi : Anmol Publications,2005. ISBN 81-261-2404-0.
- MIDDLETON, A.V. T. C., FYALL, A., MORGAN, M., RANCHHOD, A. 2009. Marketing in travel and tourism. 4 th edition. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-0-7506-8693-8.
- MIDDLETON, V. T. C. 1995. Marketing in travel and tourism. 2 th edition. Oxford : Elsevier, 1995. ISBN 0-75060-973-7.
- ORIEŠKA, J. 2010. Služby v cestovním ruchu. Praha : Idea servis, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5.
- PAGE, S. 2009. Tourism management. Managing for change. 3 th edition. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-1-85617-602-6.
- Zákon 281/2001 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr a o zmene a doplnení Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.