Acta academica karviniensia 2016, 16(2):83-94 | DOI: 10.25142/aak.2016.016
APPLICATION OF THE PRINCIPLES OF PROJECT MANAGEMENT IN THE PROCESS OF ONLINE MARKETING OF ACCOMMODATION FACILITIES
- Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakulta, Voroněžská 13, 460 01 Liberec 1, Email: jitka.vavrova@tul.cz
The article discusses the possibility of application of project management principles to the process of online marketing in the Czech online competitive environment of accommodation facilities. The first part summarizes the basic principles of project management of major publications. Second part of the article introduces the reader to the topic of online marketing of accommodation facilities. A comprehensive model is showing various activities which were compiled by previous supporting research about online communication of accommodation facilities in the northern and eastern Bohemia. Last most important part of the article discusses the possibility of incorporating the principles of project management to the model shown. Proposed solution is finally potencialy applied to real accomodation facility.
Keywords: accomodation, internet marketing, online marketing, online marketing communication, project management, tourism
JEL classification: M31
Received: May 2, 2016; Accepted: August 24, 2016; Published: June 30, 2016 Show citation
References
- BUREŠ, I., 1992. Marketingově řízená firma: filozofie, organizace, strategie: autorovy zkušenosti z Kanady a USA. Praha: Management Press. ISBN 80-85603-24-1.
- COVA, B. a R. SALLE, 2005. Six key points to merge project marketing into project management. International Journal of Project Management [online]. 23(5), 354-359 [cit. 2016-01-28]. ISSN 0263-7863. DOI: 10.1016/j.ijproman.2005.01.006. Dostupné z: linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0263786305000190
Go to original source...
- Czechtourism, 2014. Využití internetu a vyhledávání informací českými uživateli. Czechtourism [online]. [vid. 2016-1-28]. Dostupný z: old.czechtourism.cz/didakticke-podklady/5-cestovani-a-internet/
- ČSN ISO 10006. Systémy managementu jakosti - Směrnice pro management jakosti projektů. Praha: Český normalizační institut.
- DOLEŽAL, J., B. LACKO a P. MÁCHAL, 2009. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2848-3.
- GRASSEOVÁ, M., R. DUBEC a R. HORÁK, 2008. Procesní řízení ve veřejném sektoru: teoretická východiska a praktické příklady. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1987-7.
- KERZNER, H., 2003. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. 8th ed. New York: Wiley. ISBN 04-712-2577-0.
- Mediaresearch, 2013. Mediatypy v letech 2012 a 2013: ceníková hodnota reklamy na internetu i nadále roste, na TV trhu nastal 8% pokles. Mediaresearch [online]. [vid. 2016-1-28]. Dostupné z: www.mediaresearch.cz/aktualita/tz-admosphere-mediatypy-v-letech-2012-a-2013-cenikova-hodnota-reklamy-na-internetu-i-nadale-roste-na-tv-trhu-nastal-8-pokles
- ROSENAU, M. D., 2000. Řízení projektů. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-218-1.
- ROSENAU, M. D., 2007. Řízení projektů. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1506-0.
- SIMKANIČ, J. a P. KOLÁŘ, 2013. Internet advertising conference [online]. [vid. 2016-28-1]. Dostupné z: i.iinfo.cz/files/iac/582/jan-simkanic-1.pdf
- SVOZILOVÁ, A., 2006. Projektový management. Praha: Grada. ISBN 80-247-1501-5.
- SVOZILOVÁ, A., 2011. Projektový management. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3611-2.
- WYSOCKI, R., 2000. Effective project management. New York: J. Wiley. ISBN 04-713-6028-7.