Acta academica karviniensia 2012, 12(3):67-76 | DOI: 10.25142/aak.2012.041
MODELY NÁKUPNÍHO PROCESU ORGANIZACÍ PRO TŘETÍ TISÍCILETÍ
- Doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D., Katedra logistiky, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, Univerzitní nám. 1934/3, Karviná, lukoszova@opf.slu.cz
The aim of this paper is to present the actual enterprise-purchasing models. Models creation is based on the available expertises and the identification of processes of industrial enterprise-purchasing subsystem and its keys components in the case of change management in order to increase purchasing efficiency.
The base of purchasing-process-models creation is the analyse of theoretical purchasing-process-models of organizations, which were made and published. Subsequent models update and their supplementation due to the development and confrontation of economic theory and practice. This brings the enlargement of the theory as to new models of the purchasing process.
Keywords: Purchasing, process, process management, process model, purchasing process, logistics, marketing
JEL classification: M31
Published: September 30, 2012 Show citation
References
- CHRISTOPHER, M. Logistika v marketingu. Přel. Prokeš, R., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 166 s., ISBN 80-7261-007-4
- GAŠPARÍK, J. Manažérstvo kvality v stavebníctve. 2. vydání. Bratislava: Jagagroup, 2000. 174 s., ISBN 80-88905-13-3
- HAMMER, M., CHAMPY, J. Reengineering - radikální proměna firmy, manifest revoluce v podnikání. 3. vydání. Praha: Management Press, 2000. 212 s., ISBN 80-7261-028-7
- KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard. Přel. Šusta, M., 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 267 s., ISBN 80-7261-032-5
- KITA, J. Nákup a predaj. 1. vydání. Bratislava: Sprint, 1998. 194 s., ISBN 80-88848-28-8
Go to original source...
- KOPČAJ, A. Řízení proudu změn. 1. vydání. Ostrava: Kopčaj-Silma 90', 1999. 298 s., ISBN 80-902358-1-6
- KORTSCHAK, B. H. Co je logistika (Was ist Logistik). Přel. Černá, Š., 12. vydání. Praha: Babtext s.r.o., 1994. 127 s., ISBN 80-85816-06-7
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Přel. Černá, Š., Faktor, V., Juppa, T., 12. vydání, Praha: Grada, 2007. 788 s., ISBN 978-80-247-1359-5
- KOTLER, P. Marketing od A do Z. Přel. Škapová, H., 1. vydání, Praha: Management Press 2003. 203 s., ISBN 80-7261-082-1
- KUHN, T. Struktura vědeckých revolucí. 1. vydání, Praha: Oikoymenh, 1997, 206 s. ISBN 80-86005-54-2
- LUKOSZOVÁ, X. Aktuální problémy procesního řízení nákupu v českých průmyslových podnicích. Habilitační práce, 2004
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1. vydání, Brno: Computer Press, 2004. 120 s., ISBN 80-251-0174-6
- LUKOSZOVÁ, X. a kol. Řízení nákupu. 2. vydání, Ostrava: VŠB - TU Ostrava, 2000. 131 s., ISBN 80-7078-674-4
- LUKOSZOVÁ, X. Směry zlepšování procesů v podnikovém nákupu. Logistika, 2008, roč. 14, č. 2, s. 26-29.
- LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (1. část). Logistika, 2003, roč. 9, č. 12, s. 12-13.
- LUKOSZOVÁ, X. Procesní řízení nákupu (2. část). Logistika, 2004, roč. 10, č. 1, s. 13-14.
- LYSONS.K. Zakupy zaopatrzeniowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. 504 s., ISBN 83-208-1473-1
- MEFFERT, H. Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. 8. Auflage. Wiesbaden: Gabler, 1998. 137 s., ISBN 3-409-69015-8
- PERNICA, P. Logistický management. 1. vydání. Praha: Radix, 1998. 660 s., ISBN 80-86031-14-4
- PAVLICA, K. Sociální výzkum, podnik a management. Praha: Ekopress, 2000. 161 s., ISBN 80-86119-25-4
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. 2. přepracované vydání. Praha: Management Press, 2002. 874 s., ISBN 80-7261-059-7
- SCHULTE, CH. Logistika. Přel. Tomek, G., Baudyš, A., 1. vydání. Praha: Victoria Publishing, 1994. 301 s., ISBN 80-85605-87-2
- TOMEK, J. - HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. 1. vydání. Praha: Management Press, 1999. 276 s., ISBN 80-85943-73-5
- TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1994. 296 s., ISBN 80-85623-96-X
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. 1. vydání, Praha: Grada, 2007, 384 s., ISBN 978-80-247-1479-0
- TRUNEČEK, J. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí. 1. vydání, Praha: Ediční oddělení, VŠE, 1999. 184 s. ISBN 80-7079-083-0