Acta academica karviniensia 2012, 12(1):93-100 | DOI: 10.25142/aak.2012.009
METODOLOGIE TVORBY NÁRODNÍHO REKLAMNÍHO STYLU
- Ing. Eva Kazíková, studentka doktorského studia, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, eva.kazikova@probull.cz
Tento text představuje metodologický postup pro tvorbu národních reklamních stylů, který je důležitý pro cílování reklamních kampaní v jiných než domácích regionech. Metodologický postup vychází z řady výzkumů, které byly již realizovány a publikovány. První fáze je zaměřena na určení kulturních dimenzí dle profesora Hofstedeho a Schwartze. Následně je třeba určit komunikační kontext daného regionu a aplikovat do něj nejvýraznější kulturní dimenze. Na základě těchto postupů vytvoříme konkrétní národní reklamní styly.
Klíčová slova: kultura, kulturní dimenze dle Hofstedeho, kulturní dimenze dle Schwartze, komunikační kontext, národní reklamní styl, explorační analýza
JEL classification: M31, M37, Z10, Z19
Zveřejněno: 30. březen 2012 Zobrazit citaci
Reference
- HOFSTEDE, G. J., HOFSTEDE, G., PEDERSEN, P. B. Exploring culture: exercises, stories, and synthetic cultures. Boston: Intercultural Press, Inc., a division of Nicholas Brealey Publishing, 2002. 234 s. ISBN-13: 978-1-877864-90-2, ISBN-10: 1-877864-90-0.
- HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G. J. Kultury a organizace. Software lidské mysli. Spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Linde nakladatelství, 2007, 335 s. ISBN 80-86131-70-X.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Grada Publishing, Praha, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
- SCHWARTZ, S.H. Beyond individualism/collectivism: New cultural dimensions of values. In U. Kim, H. C. Triandis, C. Kagitcibasi, S. C. Choi and G. Yoon (Eds.), Individualism and Collectivism: Theory, Method and Applications. (pp. 85-119). Thousand Oaks CA: Sage, 1994. ISBN 0-8-0395-763-7.
- SVĚTLÍK, J. A KOL. Kulturní aspekty české a evropské reklamy. První vydání, Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2008, 56 s. ISBN 978-80-86946-92-4.
- SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. První vydání, Grada Publishing, Praha, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
- SVĚTLÍK, J. Euromarketing. První vydání, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005, 158 s. ISBN 80-7318-144-4.
- SVOZILOVÁ, A. Zlepšování podnikových procesů. Grada Publishing, Praha, 2011, 232 s. ISBN 978-80-247-3938-0.
- VYSEKALOVÁ, J. A KOL. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Grada Publishing, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-2
- ZEMANOVÁ, M. A KOL. Marketing. 2.přepracované a doplněné vydání, C.H.Beck, Praha, 2010, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
- Hofstede, G. Dimensions of national cultures [online]. Geert Hofstede [cit. 2011-05-26]. Dostupné z <http://www.geerthofstede.nl/dimensions-of-national-cultures>.